DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Végsebességében bízik a Sauber

A bahreini F1-es pályát sok egyenes jellemzi, a Saubert hajtó Ferrari-motor pedig erős végsebességet biztosít. Nasr és Ericsson egyaránt harmadszor végezhet pontszerző helyen.

Három verseny alatt kettő alkalommal szerzett duplán pontot a Sauber, amely negyedik helyen áll a konstruktőri bajnokságban – habár az istálló alapítója, Peter Sauber úgy véli, év végén már a hatodik pozíció is kiváló eredmény lenne. Bahreinbe azzal a reménnyel utaznak, hogy ismét sikerül beférniük a legjobb tíz közé. A C34-Ferrarikra kisebb fejlesztések kerülnek fel, főleg aerodinamikai jellegűek.

Az újonc Felipe Nasr eddig remekül kezdte Formula-1-es pályáját, Ausztráliában ötödik, Kínában nyolcadik helyen ért célba, az egyéni bajnokság hetedik pozícióját tartja. Bahrein egy olyan versenyhelyszín, amelyet a múltból jól ismer, ellentétben az említett két pályával. „Bahreinben sokkal forróbb hőmérséklet várható, mint Kínában. Ezen a pályán ismerős vagyok, mivel sokat versenyeztem ott. Pozitív lehet számunkra, hogy van neki néhány egyenes szakasza” – utalt arra, hogy a Ferrari motorjának köszönhetően a Sauber egyik erős pontja a végsebesség.



„Dolgoznunk kell a jó gumikezelésen, mert nagyon trükkös lehet a forró körülmények között. Habár a verseny este kezdődik, a felület meglehetősen meleg marad. Nem ez lesz az első éjszakai futamom, egyet már teljesítettem Abu Dhabiban a GP2-ben. Már várom, és remélhetőleg tartani tudjuk kínai formánkat.”

Ahol Nasrnek sikerült a pontszerzés, ott Marcus Ericssonnak is, igaz, az ő 5 egysége csak a bajnokság 13. helyére elegendő – így is olyanok előtt áll, mint Danyiil Kvjat, Sergio Perez és Pastor Maldonado, Jenson Buttonról és Fernando Alonsóról nem is beszélve.

„Várom a szezon első éjszakai versenyét. Mindig is látványos és szórakoztató. Bahrein egy olyan pálya, amelyet jól ismerek korábbi szériákból, egészen gyakran jártam már itt” – mondta a csapat előzetesében Ericsson, aki a Caterhammel Formula-1-es futamot is teljesített már a sivatagi pályán. „Összességében a pálya technikai jellegű, vezetés szempontjából pedig nem könnyű. Egy másik tényező a pályára fújt homok. Rajta kell tartanunk a szemünket, a pálya általában egészen poros az első edzésen, aztán a későbbiekben több tapadást nyer. Magabiztosnak érzem magam, hogy itt is versenyképesek lehetünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: