DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Grosjean: Jégverseny az F1-ben?

Szó sincs róla, hogy a Lotus pilótája korábbi csapattársa, a „Jégember”, azaz Kimi Raikkönen babérjaira törne, de Sepangban bemutatott 360 fokos piruettje téli jégversenyeken szerzett élményeit idézte fel benne!

Grosjean ugyanis a télen a legendás francia jégverseny, az Andros Trophy néhány futamán is elindult kedvtelésből, ami nyilván vezetéstechnikai gyakorlatnak sem volt utolsó, hiszen ott jeges, csúszós körülmények között kell hajszálpontosan elvezetni az autókat, miközben egyszerre többen vannak a pályán.

Az F1-es autók bár teljesen más, de mégis hasonlóan precíz vezetési stílust igényelnek, és esetenként itt is előfordul egy-egy olyan extrém helyzet, amikor az autó hirtelen tapadását veszti, ilyenkor pedig nem árt, ha valaki ehhez – például jégralis tapasztalatai által – már hozzászokott. Grosjean a múlt hétvégi Malajziai Nagydíjon Sergio Perezzel koccant össze a pálya egyik leggyorsabb kanyarjában, de hatalmas lélekjelenlétről tanúbizonyságot téve mentette meg a helyzetet, és egy 360 fokos piruett után folytatni tudta a versenyt. Íme, a jelenet:

A Lotus sanghaji futamelőzetesében erre a jelenetre is visszakérdeztek még, arról faggatva a pilótát, milyen érzés volt belülről átélni ezeket a pillanatokat. „Lenne rá néhány választékos kifejezésem, hogy mit éreztem akkor az autóban, mert elég nagy sebességnél történt ez a 360 fokos piruett, és nem éppen olyan helyen, ahol át szeretnéd ezt élni. Amikor utólag visszanéztem a felvételt, azt mondtam, hűha, ez elég jól nézett ki! Talán a téli jégversenyes tapasztalataim is segítettek itt!” – mondta el nevetve Grosjean, akinek a sepangi verseny amiatt is komoly próbatételt jelentett, hogy vízellátórendszere a 20. körben elromlott, és innentől folyadék-utánpótlás nélkül kellett végigteljesítenie a távot a tikkasztó hőségben. 

Hogy mit vár a következő, sanghaji versenytől? „Ez egy elég különleges pálya, amin nem mindig könnyű megtalálni a megfelelő beállításokat, és általában elég hideg is van ott. Sohasem tudhatod, hogy mire számíthatsz ott, az egyetlen dolog, amiben biztos lehetsz, hogy a pályára tartva hatalmas forgalmi dugóba fogsz kerülni!” – felelt némileg tréfásan arra a kérdésre a francia, hogy mire számít Kínában… Majd némileg komolyabbra fordítva a szót, hozzátette: „2012-ben itt szereztem meg az első F1-es pontjaimat, és 2013-ban is pontszerző helyen végeztem, úgyhogy bízzunk benne, hogy ez egy jó ómen. Ami biztos, hogy idén jobb formában érkezünk erre a helyszínre, mint tavaly” – mondta el az idén egyelőre első pontjait üldöző francia, aki a Kínai Nagydíj fő esélyesének a várható hűvösebb idő miatt a Mercedeseket tartja.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: