DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Vettel és a Ferrari legyőzte a Mercedeseket

Sebastian Vettel már a Ferrarival töltött második versenyén csodát tett, hiszen tiszta küzdelemben múlta felül Lewis Hamilton és Nico Rosberg Mercedesét Malajziában.

A rajt után Sepangtól megszokottan nagy volt a tolongás és a helyezkedés a nyújtott 1-es és 2-es kanyarban, de az első három helyezett sorrendje változatlan maradt. Hamilton megtartotta a vezetést, Rosberg pedig nem tudta megkerülni Vettel Ferrariját. Hátrébb Carlos Sainz és Felipe Nasr is több pozíciót javított, utóbbi pilóta mindezt Kimi Raikkönen bánatára tette, hiszen összekoccant a finnel, defektet okozva a Ferrari bal hátsó kerekén. Raikkönennek egy teljes kört meg kellett tennie, mire beért a bokszba, kerékcseréje után pedig a mezőny végére került.

Aztán egy a 4. körben történt eset alaposan meghatározta a verseny képét, Marcus Ericsson ugyanis hibát vétett az 1-es kanyar féktávjánál, megpördült és elásta a kavicságyban Sauberjét. Veszélyes helyen állt meg, így a pályára lépett a biztonsági autó, maga mögé gyűjtve a mezőnyt. Ennek csak egyik hozománya volt, hogy Raikkönen visszazárkózhatott a többiek mögé - a győzelem sorsára jóval nagyobb hatást gyakorolt, hogy a Mercedes a csapatok többségéhez hasonlóan úgy döntött, máris kerékcserére hívja versenyzőit. Hamilton és Rosberg kihajtottak, és ekkor a csapatnál még úgy számoltak, hogy ezzel együtt is meg tudják majd oldani két kiállással a versenyt.

Vettel azonban a pályán maradt, átvette a vezetést, és 10 másodperces előnyre is szert tett, mire a Mercedesek átverekedték magukat a hozzá hasonló taktikát választó Nico Hülkenbergen, Romin Grosjeanon, Carlos Sainzon és Sergio Perezen.

Amikor a német kiállt, a harmadik helyre jött vissza, de hamarosa ritkán látható látványt okozott, amikor megelőzött egy Mercedest a gumijaival küszködni kezdő Rosberg képében. Közben Hamiltonra is nagy lépésekben zárkózott fel, és amikor éppen elment volna mellette az utolsó kanyarban, a brit ismét a bokszba hajtott - ekkor még csak a verseny féltávjánál tartottunk, így biztosnak tűnt, hogy a Mercedes nem fogja kibírni egy szett gumival a végéig.

Valóban így történt, amikor Vettel is túl volt 2., a Mercedesek pedig a 3. kiálláson, Hamiltonnak 15 másodperces hátrányt kellett volna ledolgoznia a kemény gumikon nagyjából ugyanennyi kör alatt. Ehhez közel sem volt elég jó a tempója, és bár Rosberget az egész futam során maga mögött tartotta, Vettellel nem tudott mit kezdeni, így be kellett érnie a második hellyel. A Ferrari majdnem kétévnyi szünet után tért vissza a dobogó tetejére, és hosszú idő után most először győzte le valaki erőből a két hete még érinthetetlennek tűnő Mercedeseket. 

Másoknak nem volt beleszólásuk a dobogós helyek sorsába, viszont figyelemreméltó formát láthattunk Raikkönentől, aki a mezőny végéről tudta magát előreverekedni a kényelmes 4. helyre, tovább nyomatékosítva a Ferrari hatalmas javulását.

Mögötte az üldözők szépen párba rendeződtek. A Williams kicsit a senki földjén haladt az első két csapat és a többiek között. Felipe Massa és Valtteri Bottas végig közel voltak egymáshoz, és Bottas az utolsó előtti körben vette át az 5. helyen brazil csapattársától.

vettel



A két Toro Rosso követte őket, ott Max Verstappen szintén egy szép előzéssel került Carlos Sainz elé. A holland ezzel az F1 történetének legfiatalabb pontszerzője lett, de ennél is érdekesebb, hogy a fiókcsapat mindkét autója a Red Bullok előtt végzett. Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo ugyanis csak a 9. és 10. helyen gurultak be a célba egy kalandos verseny után, amely során az orosz kétszer is megelőzte az ausztrált a pályán.

A McLarenek nem jutottak el a célig. Bár képesek voltak harcolni a mezőny alsó felével, a Force Indiákkal és a Sauberrel, Fernando Alonso és Jenson Button autója is elromlott a cél előtt.

A Force India pilótái azzal hívták fel magukra a figyelmet, hogy mindketten 10 másodperces büntetést kaptak, amit a bokszkiállásuk során töltöttek le. Nico Hülkenberg Kvjattal, Sergio Perez pedig Romain Grosjeannal ütközött.

A Manor csak egyik autójával tudott elrajtolni, Roberto Merhi azonban teljesíteni tudta debütáló futamát 3 kör hátránnyal befutva a célba.

A nap sztorija viszont egyértelműen Sebastian Vettel, aki az új V6-os érában a Ferrari motor első győzelmét aratta, amely után hosszú időt követően ismét egymás után hallhattuk a német és az olasz himnuszt a dobogón.

 

A Malajziai Nagydíj végeredménye:

 

# Versenyző Csapat Idő
1 Sebastian Vettel Ferrari 1:41:05.793
2 Lewis Hamilton Mercedes 8.569
3 Nico Rosberg Mercedes 12.310
4 Kimi Raikkönen Ferrari 53.822
5 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:10.409
6 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:13.586
7 Max Verstappen Toro Rosso-Renault 1:39.085
8 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1 kör
9 Danyiil Kvjat Red Bull-Renault 1 kör
10 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1 kör
11 Romain Grosjean Lotus-Mercedes 1 kör
12 Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1 kör
13 Sergio Perez Force India-Mercedes 1 kör
14 Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1 kör
15 Roberto Merhi Manor-Ferrari 3 kör
- Pastor Maldonado Lotus-Mercedes kiesett
- Jenson Button McLaren-Honda kiesett
- Fernando Alonso McLaren-Honda kiesett
- Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
- Will Stevens Manor-Ferrari nem indult
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: