Nehezen hittük volna az előzmények ismeretében, de a versenynek volt olyan pillanata, hogy mindkét McLaren pontszerző helyen hajtott. A Malajziai Nagydíj egészét nézve azonban sem Button, sem Alonso nem tudta felvenni a versenyt még a középmezőnnyel sem, de mindkét pilóta igyekezett kihangsúlyozni: nagyon komoly fejlődésen ment keresztül a wokingi gárda az utóbbi két hétben.
Jenson Button a turbó meghibásodása miatt esett ki a 41. körben, de korábban meglepődött azon, hogy egyáltalán autókat lát maga előtt. „A verseny eleje kicsit zavaros volt számomra: a szokásosnál hosszabbra nyúlt a szervizelésem, és Roberto Merhi nem zárkózott fel a mezőny mögé, amikor kiállt a Safety Car. A restartnál aztán négy-öt másodperce voltam az előttem lévő bolytól, akiket üldözni kezdtem, ez viszont kinyírta a gumijaimat.”
„Mindezek ellenére élveztem az autózást – legalább versenyezhettünk a többiekkel. Látni, ahogy egy Red Bull halad előtted, ráadásul nem kevés ideig, az nyilvánvalóan komoly meglepetésként hatott. Képesek voltunk arra, hogy keveredjünk a többiekkel, és ez volt számomra a hétvége legjobb pillanata. Reméljük, versenyről versenyre közelebb kerülhetünk hozzájuk – jó napon vagyunk túl, csak kár, hogy Fernandóval együtt hamar fel kellett adnunk a küzdelmet” – fűzte hozzá a 2009-es világbajnok.
Fernando Alonso mclarenes visszatérése nem alakult fényesen – a spanyol pilótának az ERS hibája miatt kellett beállnia csapata garázsába a 21. körben. „Az egész hétvége jobban alakult a vártnál – a legnagyobb pozitívum az volt, hogy versenyben voltunk a többiekkel, és nem csak egymással harcoltunk Jensonnal. Ez volt az első lépés, amit meg kellett tennünk.”
„A versenytempónk valóban nagyszerű volt, együtt tudtam autózni egy bollyal, és még a Red Bullokat is sikerült elkapnom a bokszkiállások előtt. Viszont még időre van szükségünk ahhoz, hogy megvizsgáljuk a kiesésem pontos okát – a csapat rámszólt rádión, hogy inkább vigyázzak az autóra, ezért hoztam vissza a garázsba.”
A spanyol hozzátette, hogy tipikus gyermekbetegségek hátráltatják az előrelépést. „Olyan problémákba futunk bele, amelyekkel általában már a szezon előtti teszteken szembesülünk, de mivel kevés kilométert sikerült megtennünk a tesztek során, ezért az év első néhány versenyén vagyunk kénytelenek elszenvedni ezeket. Reméljük, Kínáig újabb lépést sikerül megtennünk előre.”