Melbourne-ben Danyiil Kvjat járt rosszabbul a két pilóta közül, aki hivatalosan még meg sem ejthette első futamát a Red Bull színeiben, hiszen már a rajt előtt elromlott az autója. Mint a csapat a versenz után kiderítette, az olajnyomás csökkenése idézett elő váltóhibát az RB11-esben. A fiatal orosz tudja, hogy ennél már csak jobban sikerülhet a hétvégéje Sepangban.
„Nincs értelme beszélni a melbourne-i versenyről, hiszen számomra vége lett, mielőtt még elkezdődhetett volna. Mindig furcsa a garázsból nézni az eseményeket, miközben nekem is a pályán kellene lennem, de magam mögött kellett hagynom a történteket.”
Daniel Ricciardo egy hatodik hellyel vigasztalódhatott a szezonnyitón, de egyértelművé vált számára, hogy a Red Bull tempója egyelőre a Ferrariétől és a Williamsétől is elmarad. Malajziában az eseményekbe gyakran közbeszóló eső akár segítséget is nyújthat a Red Bullnak, de az ausztrál tudja, hogy még az igazán jó esőmenők sem teljesítenek mindig kimagaslóan a nedves körülmények mellett.
„Az esőben való versenyzéssel kicsit szeretem-utálom kapcsolatban állok. Olykor az ember képes nagyon erősen teljesíteni vizes pályán, és hirtelen ő lesz az esőkirály, máskor viszont egyszerűen nem működik az egész. De ha sikerül ráéreznünk a körülményekre, az nagyon kielégítő érzés” - mondta Ricciardo, aki három eddigi győzelméből az egyiket a részben esős tavalyi Magyar Nagydíjon szerezte.
Persze ha nem esik, akkor a hőség képében egy másik nagy nehézséggel kell megküzdenie a mezőnynek, amire pedig felkészülni sem igazán lehet.
„Ha már az autóban vagyunk, akkor nehéz bármit is tenni. Az igazi felkészülés azelőtt történik, hogy beülnénk. A hidratáció nagyon fontos, és az sem árt, ha a hétvége előtt magasabb hőmérsékletben edzünk, így nem fogjuk olyan nagynak érezni a forróságot. Ám amint az autóba ülünk, egy olyan szaunába lépünk, amiből nem tudunk bármikor kiszállni” - élt találó hasonlattal az ausztrál.