Melbourne-ben ezt még csak az egykörös tempó terén bizonyíthatták, hiszen mindkét autójuk a legjobb tíz közé kvalifikált, és Enstone-ban már csak azért is sajnálhatják a korai kiesést, mert a kevés célba érkezőt látva nekik is bőségesen teremhettek volna pontok. A technikai igazgató, Nick Chester a csapatok között nagyjából a negyedik helyre lövi be a Lotus teljesítményét, hiszen a Mercedes és a Ferrari mögött álló Williams hátára tűzte ki a céltáblát.
„Úgy tűnik, hogy állandó Q3-as résztvevők lehetünk, de ennél többet is szeretnénk elérni, nevezetesen közeledni a Williamshez és növelni a távolságot a mögöttünk lévőkhöz képest. Az autó teljesítménye a kezdetektől fogva nagyszerű: könnyen vezethető, a versenyzőink elégedettek és a gumikkal is jól tudunk dolgozni” - nyilatkozta a szakember. „Ha nem szembesültünk volna azzal a szerencsétlen balesettel és a műszaki hibával, akkor valószínűleg az 5. és 6. hely lehetett volna a miénk.”
Romain Grosjean egyelőre annak örülne, ha folyamatosan a legjobb tíz között harcolhatna, és szerinte a Malajziai Nagydíjon is minden esélye meglesz erre.
„Még csak alig kezdődött el a szezon, de máris egyértelmű, hogy mindannyiunk előtt sok munka áll, ha el akarunk jutni a Mercedes szintjére. Mögöttük azonban már sokkal szorosabb a küzdelem. Mi a Lotusnál tisztában vagyunk vele, hogy az első szezonunkat teljesítjük egy új motorpartnerrel, így még mindig tanulunk a benne rejlő potenciálról” - mutatott rá a francia.
Pastor Maldonado eközben a sepangi változó körülményekre való felkészülés fontosságát emelte ki, és azt is elárulta, hogy ő milyen időnek örülne a leginkább a jövő hétvégi futamon.
„Sepang nagyon forró tud lenni, és úgy tűnik, hogy a mi autónk szereti a meleget, így ez a mi malmunkra hajthatja a vizet. Persze tudjuk, hogy olykor heves esőzés is megérkezhet a pályára, így a változó körülmények sem fognak meglepetést okozni számunkra” - mondta Maldonado a Lotus malajziai előzetesében.