1,6 literes, turbóval ellátott hibrid erőforrások érkeztek 2014 elején, az pedig már az első pillanatoktól szembetűnő volt, hogy a Mercedes magasan a többiek előtt áll. Az azóta eltelt 20 versenyből 17-et nyertek meg. Az istálló motorrészlege már 2011-ben az új erőforráson dolgozott, elsőként az összes rivális közül, Bernie Ecclestone pedig arról is beszélt, jobban ismerték az új szabályokat azok hivatalos bejelentése előtt, mint bárki más.
„Többet tudtak a tervezett erőforrásról” – magyarázta a Mercedes-fölényt az olasz Sky Sport 24-nek. „A Mercedes emberei ugyanis szoros kapcsolatban álltak az FIA-val, amikor meghatározták az új motor koncepcióját. Ezért volt akkora előnyük tavaly, és ezért tudják továbbra is tartani előnyüket.” Velük ellentétben a Renault, akik a legjobban kardoskodtak a V6-os formuláért, 2015 elején tagadhatatlanul mélypontra kerültek. „Aki a forradalmat akarta, elbukott” – foglalta össze röviden Ecclestone.
A Formula-1 ura azonban nem tartja helyesnek, hogy hatalmas szakadék tátong a csapatok között – több mint félperces előny választotta el Melbourne-ben a Mercedest a Ferraritól –, ezért támogatja Christian Hornert, aki kiegyenlítő lépéseket vár az FIA-tól. Még saját ötlete is van a megoldásra.
#
Egyedi külsővel és ajándékokkal is elérhető mostantól a Száguldás és Cirkusz 2014-2015. Az évösszefoglaló-beharangozó könyvet megvásárlóknak Monster Energy csomagot küldünk és egy nyereményjátékban is részt vesznek. További részletek.