DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az Audi és a Renault osztaná fel a Red Bullt?

Egyetlen futam is elég volt a 2015-ös F1-es szezonból ahhoz, hogy a Red Bull (ismét) kiábránduljon a sportból és a kivonulással fenyegetőzzön. Ezúttal viszont kezd összeállni a kép.

A Red Bull már tavaly sem volt elégedett a Formula-1 által felvett iránnyal, hiszen a Mercedes kezdte el uralni az új motorformulával megkezdett korszakot. Idén azonban a négyszeres bajnokcsapat helyzete még reménytelenebbé vált, hiszen lassan egyedül maradnak panaszaikkal. Az első jelek szerint ugyanis a Ferrarinak sikerült jelentősen közelednie a Mercedeshez a hajtáslánc fejlettsége terén, a Red Bull autóival pedig Melbourne-ben már a fiókcsapat Toro Rosso két újonca is könnyedén vette fel a versenyt.

A Daniel Ricciardo által megszerzett 6. hely után a csapat tanácsadója, Helmut Marko ismét kifakadt a médiában.

rb (1)



„Ismét ki fogjuk elemezni a helyzetet, mint ahogy minden nyáron tesszük, átvizsgálva a költségeket és a bevételeket. Ha teljesen elégedetlenek leszünk, akkor fontolóra vehetjük az F1-ből való távozást. Igen, valóban fennáll a veszélye, hogy Mateschitz úr elveszíti a lelkesedését az F1 iránt” - mondta.

„Ezek a hajtásláncok rossz irányt jelentenek az F1 számára, és akkor is ezt mondanánk, ha a Renault lenne a legjobb. A technikai szabályokat nehéz megérteni, túl összetettek és túl drágák. Mi is szeretnénk csökkenteni a költségeket, de ilyen módon ez nem történik meg. Egy olyan tervező, mint Adrian Newey munkáját pedig teljesen ellehetetleníti egy ilyen motorok köré épülő szabályrendszer. Ezek a szabályok megölik a sportot.”

Ha a Red Bull tényleg kiszállna, az újabb nagy csapást jelentene a sportra, hiszen egyszerre két csapatot veszítene el a mezőny. A paddockban a hétvégén ismét felerősödtek azok a hírek melyek szerint újabb gyári alakulatok érkezhetnek a mezőnybe. A folyamatosan őket kritizáló Red Bull-lal együtt dolgozni egyre nehezebben tudó Renault már több kiscsapatot is megkeresett azzal a szándékkal, hogy őket megvéve gyári istállót hozzon létre. A Toro Rosso is a lehetőségek között van (mint ahogy azt korábban Marko is elismerte), de Adam Cooper újságíró értesülései szerint a Force Indiát, sőt, korábbi gyári csapatukat, az éppen most Mercedes motorokra váltó Lotust is felkeresték.

A Red Bullt pedig ismét szóba hozták az Audival, amely cég már megszámlálhatatlan alkalommal cáfolta az F1-es érkezés lehetőségét. A hírek szerint az Audinál ténykedő Stefano Domenicali kidolgozott egy tervet, amely mentén megvalósítható lenne egy F1-es projekt. Ha tényleg érkeznének, egy már meglévő infrastruktúra megvásárlása jóval könnyebbé tenné a helyzetüket ahhoz képest, mintha a nulláról, tapasztalat nélkül kellene felépíteniük egy új alakulatot.

Bennfentesek szerint itt már rég nem üres fenyegetésről van szó, Dietrich Mateschitz a sport meghódítása után már tényleg máshol szeretné befektetni a pénzét, terveivel pedig Bernie Ecclestone is tisztában van. A Red Bull persze nem fog azonnal, és jogutód biztosítása nélkül kiszállni, de számítanunk kell rá, hogy távozásuk is egy igencsak lehetséges forgatókönyv az elkövetkező évekre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: