„Ha valami nagyon extrém és ellentmondásos irányba akarunk elmenni, akkor szabaduljunk meg a szélcsatornáktól” – vázolta fel merész költségcsökkentési ötletének skiccét az Autosportnak nyilatkozó Christian Horner. „Ez egy drága dolog, amit üzemeltetned kell, és alkatrészekkel kell ellátnod. Térjünk vissza inkább a mérnöki találékonysághoz!”
„Kapja meg mindenki ugyanazt a CFD mikrocsipet, onnantól pedig múljon minden a csapat agytrösztjeinek ötletein, ne a számítógépeken és a szélcsatornán. Miért ne legyünk ebben radikálisak? Miért ne járjuk ki azt, hogy mindenkinek ugyanazok szerint a folyamatok szerint kelljen dolgoznia? Ha Bernie (Ecclestone) vagy Jean (Todt) helyében lennék, én ez irányban nézelődnék” – jelentette ki a brit, aki annyiban saját érdekei ellen is beszélt, hogy a Red Bull azon csapatok közé tartozik, akiknek van szélcsatornájuk és aktívan használják is.
„A szélcsatornák betiltása nem érinti jól minket, de ha a többség úgy véli, hogy ez a helyes lépés, amit tennünk kell, akkor mi kiadnánk bérbe másoknak egyéb célokra a miénket. Ahogy a Sauber példája is bizonyítja, ez egy járható út, és F1-es csapatok tudnak úgy bevételhez jutni, hogy kiadják egy harmadik fél számára a szélcsatornájukat. Mindenre van megoldás. Franknek (Williams) például két szélcsatornája is van, de a csapata csak az egyiket használja” – mutatott rá Horner, aki végül arra is rávilágított, miért lenne szerinte ez jobb, kivitelezhetőbb megoldás, mint a hosszú-hosszú évek óta emlegetett költségsapka ötlete.
„Nem szabhatod meg, hogy mennyi pénze legyen egy F1-es csapatnak, ahogyan azt sem mondhatod meg nekik, hogy mire költsék azt. Amit viszont megtehetsz, hogy a szabályokon keresztül bevezetsz néhány megszorító intézkedést. Szóval igen, lehet ragyogóan szép motorhome-od és bokszfalad, gyárad stb. és vagyonokat fizethetsz ki a pilótáidnak. De ha a szabályok megtiltanának néhány dolgot, az kicsit gátat szabna annak, hogy előnyt vásárolj magadnak” – fogalmazott elég élesen a Red Bull csapatfőnöke.