A legfrissebb hírek szerint mindezt a V6-os turbómotorok megtartásával, az üzemanyag-áramlási sebesség és az üzemanyag-áteresztés növelésével szándékoznak elérni és megvalósítani. Ha ez így fog történni, akkor igazán radikális mértékű szabályváltozásokról nem beszélhetünk, és a Renault F1-es motorok fejlesztéséért felelő Remi Taffin pontosan ebben bízik.
„A Renault először is azt szeretné, hogy megőrizzük a jelenlegi szabályok szellemét, mert éveket töltöttünk el ennek a motornak a kifejlesztésével. A mi nézőpontunkból sajnálatos lenne és semmiképp sem hatékony, ha egy teljesen másfajta technológiára váltanánk. Ez a mi álláspontunk. Nyilvánvalóan minden módosítási ötletet mérlegelni fogunk, de ha választhatunk, akkor mi inkább a stabilitás mellett tennénk le a voksunkat” – idézi az autosport.com a jelenleg a Red Bull és a Toro Rosso motorbeszállítójaként ténykedő Renault szakemberét.
Taffin ezután azt is kifejtette, hogy a jelenleg fennálló „zsetonos” rendszer arra kényszerítette őket, hogy évekre előre megtervezzék erőforrásuk fejlesztési folyamatait, ezért sem pártolnák a radikálisan új irányt. „Elmentünk egy olyan irányba, ahol 3-4 éven tudnánk fejleszteni a motort, mert hát ugye erről szól ez az egész zsetonos rendszer és minden hasonló szabály is. Nyugodtan kijelenthetem, hogy rengeteg energiát fektettünk ebbe.”
A bizonyos hírek szerint saját gyári csapattal történő visszatérését is erősen fontolgató francia motorbeszállító F1-es vezetője végül megerősítette az Autosport azon értesülését, miszerint jelen állás szerint nem is kell különösebben tartani attól, hogy 2017-től lecserélnék a jelenlegi V6-os erőforrásokat.
„Tudom, hogy tárgyalások folynak a potenciális szabályváltozásokat illetően, de a legjobb tudomásom szerint ezek egyelőre csak amolyan készenléti állapotban vannak. Amit tudok, az alapján lényegét tekintve meg fogjuk tartani a jelenlegi szabályokat” – mondta el Taffin.