Pastor Maldonado az első barcelonai teszten mindkét napját az élen zárta, a második azonban kevésbé pozitívan végződött számára, egy balesettel három órával a leintés előtt. Emiatt a versenyző csupán 35 körig jutott, Valtteri Bottas legjobbjánál 5 másodperccel lassabb ideje pedig messze az utolsó helyet érte. A Lotus hivatalos sajtóanyagában humorral reagálta le a történteket, a „Megszakítások” rovatba a „gumifal” szót írták.
„Nagy kár volt korán befejezni a napot, de ez volt az egyetlen ilyen jellegű gond a tesztelés során, ezért nézhetjük a pozitív oldalt is, sok információt gyűjtöttünk, hogy az autó a helyes irányba haladjon. A fékezéssel probléma adódott a négyes kanyarba menet, ami azt jelentette, hogy elhagytam a pályát, és a gumifalnak ütköztem” – emlékezett vissza az esetre Maldonado, akinek első felfüggesztése sérült kritikusan.
„Tudtam fékezni és lassítani, csak nem annyira, mint ami általában a maximum. Az autó nem sérült meg túlságosan, én pedig jól vagyok, de kár ezért a gondért, mert a lágyabb gumikkal terveztünk menni délután, és néhány gyors kört is megtettünk volna. Várom, hogy Melbourne-ben újra autóba üljünk, azt hiszem, jók a lehetőségeink ebben a szezonban” – zárt optimistán a versenyző.
„Nyilvánvaló, hogy a gumifalban befejezni az előszezont nem szerepelt a játéktervünkben, de általánosságban produktív két hetünk volt Barcelonában” – értékelt Nick Chester, az istálló technikai igazgatója. Leszögezte, felesleges a venezuelai versenyző gyakran incidensekbe keveredő hírnevével összefüggésbe hozni a történteket. „Sem Pastor, sem más versenyző nem tudott volna mit tenni, hogy elkerülje a balesetet, amelynek a rendszerekhez volt köze. Alaposan megvizsgáljuk, hogy ne történhessen meg újra.”