Tegnap számoltunk be arról, hogy a tervek szerint már az Ausztrál Nagydíjon visszatérő Manor, a korábbi Marussia istálló megújította technikai partnerkapcsolatát a Formula-1 két nagy csapatával, a Ferrarival és McLarennel, annak ellenére, hogy az elmúlt években hatalmas, kifizetetlen adósságot halmoztak fel velük szemben. A Ferrari továbbra is motorszállító lesz, a McLarennel pedig folytatják műszaki együttműködésüket – a wokingi gárda azonban hangsúlyozta, szorosabbra nem kívánják fonni a kapcsolatot.
A McLaren és Manor együttműködésének része, hogy saját szélcsatorna híján utóbbi istálló a nagycsapat létesítményét használhatja, ez a pont pedig többekben gyanút keltett. Elméleteik szerint a McLaren azért dolgozik tovább 7 millió fontos tartozása ellenére a Manorral, hogy így játsszák ki a szélcsatornára vonatkozó szigorú előírásokat, és plusz időt nyerhessenek fejlesztésre, amire jelenlegi helyzetükben igazán szükségük van.
Egy meg nem nevezett rivális csapat mérnöke, akit a Speed Week lap szólaltatott meg, azonban kizárja ezt a lehetőséget. „Milyen haszna származhatna a McLarennek abból, hogy izolált alkatrészeket tesztel egy teljesen másik autón? Ezen kívül az FIA minden ilyen munkát figyel a szélcsatornában. Emlékezzenek a McLaren néhány évvel ezelőtti 100 millió dolláros büntetésére, biztosan nem fordul meg ilyesmi terv a fejükben” – érvelt a szakember.
A McLaren azonban egy másik, jóval tisztességesebb módon is hasznot húzhat a kiscsapatból, akik eddig még csak egyetlen versenyzőjüket jelentették be Will Stevens személyében. A másik ülésre a friss pletykák szerint a McLaren juniorprogramjának tagja, Stoffel Vandoorne a legesélyesebb.