A Manor Marussia tegnap jelentette be szándékát, miszerint már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon ott lenne, az egyik autót pedig a brit Will Stevens kapja meg, aki tavaly Abu Dhabiban a Caterhamet vezette. A Manor alig egy hete lépett ki a csődeljárás alól, azzal a feltétellel, hogy kifizetetlen hitelezőikkel szembeni adósságaikat hosszabb távon törlesztik.
A hitelezők között előkelő helyen áll két F1-es csapat, a Ferrari és McLaren: korábban írtunk róla, hogy az olasz istállónak 16,6 millió fontot (6,6 milliárd forint) nem fizettek ki, ezzel ők foglalják el az adósságlista első helyét, míg a harmadik helyezett McLaren 7,1 millió fontot nem látott még. Ennek ellenére 2015-ben mindkét csapat a Manor technikai partnere lesz – ezzel pedig megkockáztatják, hogy a tartozások tovább halmozódnak –, a Ferrari szállítja a V6-os motorokat, igaz, csak tavalyi specifikációt, míg a McLaren technológiai partner marad.
Felmerült a spekuláció, hogy a wokingi csapat szorosabbra fűzheti kapcsolatát a Manorral, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Ferrari a 2016-ban érkező Haas alakulattal működik együtt. Az erre vonatkozó terveket azonban a McLaren szóvivője cáfolta. „Segédkezünk a csapat erőfeszítéseiben, hogy megpróbálják folytatni a Formula-1-ben versenyzést. De nincsenek terveink, hogy bármiféle tulajdonrészre tegyünk szert a csapatban, vagy bármilyen módon növeljük közreműködésünk” – mondta a GMM hírügynökségnek.