DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 22. vasárnap
F1

A középcsapatok félkonstruktőrök lennének

Német lapértesülések szerint a Sauber, a Lotus és a Force India arra készült, hogy a spórolás jegyében közös erővel tervezzék meg következő F1-es autójukat, melyet aztán külön-külön fejlesztenek tovább.

A kisebb csapatok anyagi helyzetének megoldása és a stabilitás biztosítása régóta kiemelten fontos témának számít, különösen azt követően, hogy a két legkisebb istálló a tavalyi szezon hajrájában összeomlott. A megoldás keresése során az FIA felkérte a McKinsey tanácsadócéget, hogy vizsgálja meg az istállók helyzetét, és javasoljon megoldásokat.

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn erről így nyilatkozott a Bildnek: „A McKinsey az FIA képviseletében beszélt minden csapattal, így a Sauberrel is. Az interjú során részletes információkat fedtünk fel magunkról, s közben előhozakodtunk olyan javaslatokkal is, melyeket a Lotusszal és a Force Indiával már korábban is felvetettünk. Konkrét javaslatokról van szó, melyek a spórolást szolgálhatnák.”

2014_kozepmezony



A német AMuS azt is tudni véli, hogy melyik volt a legfontosabb ilyen felvetés: ennek értelmében a középcsapatok, így az említett három istálló „félkonstruktőrré” vált volna, ami a következőt takarja: közös erővel, együttesen megterveznek egy egyenautót, megosztva a tervezés, a szélcsatorna és a gyártás költségeit, ezt követően viszont szétválnak útjaik, és az autó fejlesztését külön-külön irányba viszik tovább.

Michael Schmidt, a lap tudósítója aligha meglepő módon arról számolt be, hogy a nagycsapatok elvetették a javaslatot. És amíg így áll a helyzet, addig valószínűleg hiába hozakodnak elő a kisebb istállók bármiféle javaslattal – a túlnyomó részt a nagyokból álló Stratégiai Csoportban minden bizonnyal komoly ellenállásba ütköznek majd.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: