A barcelonai kollektív teszt első két napja igaz hűvös idő, de legalább mellette verőfényes napsütés fogadta a csapatokat, amit ők ki is használtak arra, hogy minél jobban megismerjék a 2015-ös technikákat. A Speedweek értesülései szerint szombaton azonban 70%-os esélye van az esőnek, ami igencsak megnehezítené a résztvevők előre és percre pontosan eltervezett programját.
Egyedül a Pirelli örülhet majd, hiszen az idei gumiszabályok tekintetében már nagyobb hátrányból indulnak, mint 2014-ben. Tavaly ugyanis a csapatok egy napot kötelezően az olaszok termékeinek próbálgatásával kellett, hogy eltöltsenek, de ez a passzus idén nincs benne a sportszabályzatban – ez viszont nem csak az idei felkészülést nehezíti meg, hanem a 2016-os abroncsok fejlesztését is.
Télen egyébként is kevés lehetősége adódik a csapatoknak arra, hogy egyáltalán a saját autójukat próbálgassák (a néhány évvel ezelőttihez képest, persze), aztán pedig mindenki meg van lepve, amikor nem tudják munkára fogni az esős és intermediate gumikat, amikor szükség van rájuk. A Pirellinek épp ezért lenne szó szerint égi áldás a szombati eső, hogy a mérnökök végre belevethessék magukat a kék és zöld jelzésű abroncsok tanulmányozásába.
Az F1-es bizottság tagjai viszont úgy vélil, erre igen is volt lehetőségük Jerezben, amely igaz is, de nem minden csapattal és nem minden versenyzővel tudtak gyakorolni, valamint a munka érdemi része sem nedves körülmények között zajlott (néha szemerkélt az eső, gyengén eláztatva a pálya egyes részeit).
Sebaj – mondhatnák a csapatok –, majd Malajziában…