Két héttel Jerez után folytatta felkészülését a 2015-ös szezonra az F1-es mezőny. Immár mind a kilenc csapat megjelent, hiszen idén először a Force India is pályára lépett, igaz, továbbra is a tavalyi autót használva - amibe a Mercedes nyomására ráadásul a címvédők tesztpilótája, Pascal Wehrlein ült.
A felállás azonban gyorsan megváltozott. Lewis Hamilton lázasan dolgozott a Mercedesnél, ezúttal viszont szó szerint, hiszen alig egy óra elteltével a címvédő betegen szállt ki autójából, és visszatért pihenni a hotelbe. Mivel Nico Rosberg sem volt bevethető, vészmegoldásként a csapat délutánra visszakérte Wehrleint a Force Indiától - így a húszéves német a nap során két autó volánjánál is ült. Összesen 80 kört tett meg, de az első helyekre nem volt veszélyes, legjobb mercedeses köre pedig másfél tizeddel elmaradt annál, amit a Force Indiával futott.
Hamilton után hamarosan egy másik brit is befejezte a napot - bár a McLaren ezúttal jól kezdett és hamar összehozott 21 kört Jenson Buttonnal, az energiavisszanyerő-rendszerben tapasztalt meghibásodás miatt a csapatnak korán le kellett húznia a rolót, ráadásul a probléma miatt az sem biztos, hogy pályára tudnak majd lépni holnap.
Ekkor már csak Susie Wolff tartotta a britek becsületét, hiszen ma a Williams tesztpilótája is lehetőséget kapott az FW37-es kipróbálására. Sokáig ő vezette a körlistát és fennakadás nélkül dolgozott, ám a délután folyamán egy bizarr baleset részesévé vált. A versenyzőhölgy kivezető körét teljesítette, amikor a gyorskörön lévő Felipe Nasr megpróbálta kikerülni őt az 5-ös kanyar külső ívén. A két pilóta azonban rosszul mérte fel a másik pozícióját, így összeütköztek és mindketten a kavicságyban végezték. Nasr autója jobban összetört, a hátsó rész alaposan megrongálódott, a garázsban azonban mégis a Sauber dolgozott gyorsabban, így a nap vége előtt ők még vissza tudták küldeni a pályára brazil-libanoni pilótájukat.
A nap legjobb idejét sokáig Kimi Raikkönen tartotta a Ferrarival, aki a Spanyol Nagydíj tavalyi pole-pozíciós körénél is gyorsabb volt, és bár egy darabig több mint egy másodperccel vezetett mindenki előtt, végül mégsem ő zárta az élen a tabellát.
Pastor Maldonado az utolsó órában másfél tizedet adott a finnek, és 1:25,011-es idővel megszerezte az első helyet a Lotusszal. A harmadik Daniel Ricciardo lett a továbbra is álcafestést használó Red Bullt vezetve, míg a negyedik helyre a Wehrlein helyére délután a Force Indiába beugró Sergio Perez jött be, aki első idei tesztnapját teljesítette.
Senki nem jutott el a 100 megtett körig, a legszorgosabb a mezőnyből Max Verstappen volt, aki 93-nál állította meg a számlálót.
Pénteken természetesen folytatódik tovább a tesztelés, de még kérdéses, hogy a McLaren mennyire tud majd hasznos munkát végezni, mint ahogy az is, hogy a Mercedes két nem teljesen egészséges pilótája autóba ül-e majd. Jelenleg ez a terve a brackley-i csapatnak holnapra.
Az első barcelonai tesztnap végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Pastor Maldonado | Lotus-Mercedes | 1:25.011 | - | 69 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:25.167 | 0.156 | 74 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:25.547 | 0.536 | 59 |
4 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:26.636 | 1.625 | 34 |
5 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:27.307 | 2.296 | 79 |
6 | Max Verstappen | Toro Rosso-Renault | 1:27.900 | 2.889 | 94 |
7 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:28.182 | 3.171 | 21 |
8 | Pascal Wehrlein | Force India-Mercedes | 1:28.329 | 3.318 | 32 |
9 | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1:28.489 | 3.478 | 48 |
10 | Susie Wolff | Williams-Mercedes | 1:28.906 | 3.895 | 86 |
11 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:30.429 | 5.418 | 11 |