A Renault idén négy helyett csupán kettő istállónak szállít motort, a Red Bullnak és Toro Rossónak: meglepő módon a jerezi tesztelésen utóbbi alakulat ért el jobb időket és tett meg több kört, a Red Bull műszaki problémák sokaságától szenvedett, így mindössze 166 körig jutott. Helmut Marko, a csapat tanácsadója elmondta, „régi és új alkatrészek keverékét” használták az RB11-en, a Renault erőforrás pedig letekert teljesítménnyel dolgozott.
„80-90 százalékon teljesített” – erősítette meg Markót a Renault vezető pályamérnöke, Remi Taffin, aki a következő tesztek terveit is megosztotta: „Fokozatosan emeljük a tempót, hogy elérjük a 100 százalékot a szezonnyitóra. Azt hiszem, Jerezben 1,5 másodpercre voltunk a lehetőségeinktől nyers tempó tekintetében, de óvnunk kellett az erőforrásokat, hogy kilométereket gyűjtsünk.”
„Határozottan előrelépést tettünk” – állította Taffin: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke korábban elárulta, tavaly 75 lóerőt tett ki a Mercedestől való lemaradás. „De továbbra is nehéz megmondani, hol állunk a riválisokhoz képest, akik szintén javultak, de remélhetőleg nem annyit, mint mi.”
Kevésbé optimista a Red Bull tervezője, Adrian Newey, aki az idei autó megalkotásában még kulcsszerepet játszott háttérbe vonulása előtt. „Amikor hátrányban vagy, nehéz felkapaszkodni. Az erőforrások átfutási ideje ugyanis nagyon hosszú, hosszabb, mint a karosszériáké. A Renault azonban keményen dolgozik, mi pedig bízunk partnerünkben.”
„Azt hiszem, extrém módon nehéz lesz” – beszélt a bajnoki címért való harc eshetőségéről, amiben az istálló egyik versenyzője, Daniel Ricciardo bízik. „A Mercedesnek nagyjából tíz százalékos erőfölénye volt tavaly. Ez nem olyan dolog, amit egy szezon alatt le lehet dolgozni. Az igazság az, hogy továbbra is hátrányos pozícióban leszünk. De folytatjuk a harcot.”