Pedig a felkészülés most sem a tervek szerint zajlott, hiszen az első jerezi gyakorlási napot lekéste az enstone-i istálló. Grosjean pedig látszólag rögtön egy minimális hátrányba került azáltal, hogy a fennmaradó háromból csak egy napot kapott az autóban, míg a másik kettőt Pastor Maldonadónak szánták. A francia napját ma ráadásul a hajtásláncban felmerülő probléma a vártnál rövidebbre is szabta, de a pilótát így is azonnal meggyőzte az új technika.
„Az E23 Hybridről szerzett első tapasztalataim pozitívak. A hajtáslánc és a karosszéria tekintetében is a helyes irányban haladnak a dolgok. Több mint 50 kört teljesítettem ma, és őszintén mondhatom, hogy az összes során élveztem a vezetést. A csapat nagyszerű fejlődésen esett át, figyelembe véve, hogy hol tartottunk tavaly ilyenkor. Remek ez kezdés, én pedig boldog versenyző vagyok” - nyilatkozta Grosjean.
A Lotus technikai igazgatója eközben a szűkös határidők között elvégzett temérdeknyi munkát emelte ki. „Az autót első alkalommal szombaton Enstone-ban indítottuk be, először hétfőn léptünk vele pályára, majd pedig rengeteg hasznos kört tettünk meg a teszten. Romain és Pastor is elégedetten beszéltek az autóról, és számunkra is egyértelmű, hogy milyen irányban kell fejlesztenünk a jövőben.”