Bő másfél órával a jerezi kollektív teszt kezdete után a rajongók végre a pályán is megpillanthatták a McLaren második Honda-korszakának első versenyautóját, az MP4-30-at. Fernando Alonso 10 óra 40 perc körül hajtott ki először a bokszból, majd egy installációs kör után vissza is tért oda.
A helyszíni beszámolók szerint Ron Dennis nyugodtan szemlélte az eseményeket, nincs kapkodás, minden a terv szerint halad. Az Autosport tudósítója, Edd Straw kiemelte, hogy az autó hangja egyelőre elég különös, amit egy a bokszban készült videó is megerősít.
Alonso a következő egy órában két újabb installációs kört tett meg az autóval. A brit lap másik tudósítója, Ben Anderson a következőt írta ezt követően: „A Honda-motor hangzása tisztább, mint Abu Dhabiban, de még mindig nem letisztult, kissé mélyebb és reszelősebb a többieknél” – majd hozzátette: „Úgy tűnik, most teljesítik azt a tervet, amit Eric Boullier már Abu Dhabiban szeretett volna.”
A spanyol versenyző ezt követően kiment az első hosszabb etapjára is: Alonso ekkor három kört tett meg, mért ideje mintegy 17 másodperccel maradt el Nico Rosbergétől, ami persze nem is meglepő, hiszen a wokingiak célja egyelőre az autó bejáratása, a rendszerek ellenőrzése – az első napon legalábbis mindenképpen. Anderson úgy véli, hogy a Honda-motor egyelőre le van korlátozva, mivel padlógázon furcsán dadog a hangja.
És ha már a motorhangoknál tartunk, a brit szakíró a Mercedesszel kapcsolatos meglátásait is megosztotta velünk: „Lenyűgöző, milyen finom a Mercedes erőforrásának hangja egy évvel a V6-os turbók bemutatkozása után. Egy évvel ezelőtt ilyenkor még nagyon durván és kevéssé letisztultan szólt.”