Mert hát ez az volt: 22 év után gördült újra pályára Honda motorral hajtott F1-es McLaren, és a históriáskönyvekben valóban inkább fognak erre a momentumra emlékezni, mintsem arra, hogy a kétszeres világbajnok ma bizony műszaki hiba miatt csak hat kört tett meg az MP4-30-assal, és 18 másodpercet kapott egy körön a Ferraritól és Sebastian Vetteltől.
„Azt hiszem, többé-kevésbé erre számítottam a mai napon” – kezdte értékelését az autosport.com-nak nyilatkozó Alonso. „Nyilván ez egy lassú kezdés volt, de tudtuk is, hogy az lesz. Láttuk, hogy tavaly milyen nehézséget okozott mindegyik csapatnak, hogy köröket tegyenek meg a pályán, főleg az első néhány napban. Még a Red Bull is összesen csupán 10 kört futott akkor egész télen” – utalt rá a spanyol, hogy most ők vannak ugyanabban a helyzetben, mint amiben a többi csapat volt tavaly ilyenkor, ezért botorság lenne azonnali részsikereket elvárni tőlük.
„Kifejezetten komplex technológiákat alkalmazunk ma az F1-es autókban, és ezek tökéletesítéséhez időre van szükség. Rengeteg mindent kell megtanulnunk az autóval kapcsolatban most, amikor elkezdjük vele gyűjteni a kilométereket. Az autónk amúgy is meglehetősen extrém, agresszív és innovatív, ezért nyilvánvalóan új dolgokat kell most felfedeznünk” – fejtette ki Alonso, aki azt azért nem tagadta, hogy speciel hat körnél többre vágyott.
„Több kört szerettem volna futni, ez nem kérdés, mert két hónapja erre az első tesztnapra várok, és hat kör az kevés. De mindannyian boldogok és izgatottak vagyunk, és csodálatos hangulat uralkodott a garázsunkban ma, hiszen a McLaren-Honda 22 év után tért vissza az F1-be. Hihetetlenül megtisztelő és kiváltságos érzés, hogy én lehettem az az ember, aki ezen a történelmi napon az autót vezethettem. Rengeteg mindenen kell még dolgoznunk, de nagyon hiszek ebben a projektben, és nagyon-nagyon örülök, hogy éppen ebben az autóban ülhetek” – nyugtatta meg szurkolóit Alonso, hogy szerinte igenis jó helyre jött, csak várja ki mindenki a végét.