És volt már egy bemutató, még a múlt héten, Mexikóban, ott viszont csak egy újra lakkozott 2014-es Force Indiát lehetett fényképezni. Aztán jött a hír, hogy az indiai alakulat egy az egyben lemondta az első, vasárnap kezdődő jerezi tesztet. Ami nagyon rosszat sejtet.
VJ Mallya istállója a tönk szélén áll, mint ahogy az üzletember egyéb vállalkozásai is. Cégtársa már börtönben csücsül, és a hírek szerint Mallya ellen is vádat emeltek otthonában. Csak a repülőtársasága, a Kingfisher révén a ki nem fizetett számlák, bérleti díjak több mint tíz millió dollárra rúgnak. Azt a csapaton belül is jól tudják, hogy a bérek, tartozások folyósítása sem volt mindig sima ügy, most pedig nyílt titok, hogy az új Force India azért nincs készen, mert fontos beszállítók fizetés hiányában egyszerűen megtagadták az új alkatrészek átadását.
Egyes források szerint Mallya akár el is adja a csapatot, ha akad vevő. Márpedig lenne, méghozzá a Renault – a franciák, akárcsak a Honda, hol megunják a F1-et, hol újra kedvet kapnak hozzá, és ez így megy már negyven éve. Most, hogy a Red Bull-sikerek után szűkebb esztendő köszöntött rájuk, máris azon törik a fejüket, hogy jobb lenne önálló csapattal próbálkozni, és ebben a Mercedes sikere csak megerősítheti őket. Ám az ilyen tranzakciók nem történnek meg egyik napról a másikra, úgyhogy ha a Force Indiának le kell húznia a rolót, akkor a Caterham és a Marussia kiválása után tovább csökken a mezőny.
További aggodalomra okot adó hír, hogy Venezuela gyakorlatilag az államcsőd szélén táncol, és ilyen körülmények között szinte biztos, hogy az állami olajvállalat nem fog súlyos milliókat fizetni a Lotusnak Pastor Maldonado szerepeltetéséért. Pedig a Lotusnak sem áll fényesen az anyagi helyzete, ráadásul Bernie Ecclestone nagyon nem bírja Gerard Lopez tulajdonost, úgyhogy nekik csak annyiban hajlandó segíteni, hogy a krízis legalább Lopezt magával rántsa.
Szóval, nem csak a vadonatújan csillogó új gépcsodákra érdemes odafigyelni, hanem inkább arra, hogy hányan lesznek ott belőlük a melbourne-i rajtrácson…