Most talán mégis felcsillanhat a remény, hogy még az idei szezonrajt előtt sikerülhet valamilyen úton-módon megoldást találni a problémára, lejjebb vinni a költségeket, és élhetőbbé tenni az F1-et a relatíve kisebb büdzséből gazdálkodó csapatok számára is. A fényt az alagút végén az FIA által egy külön e kérdéskör megvitatására és kiértékelésére létrehozott munkacsoport jelentheti, melyet Damien Clermont, az FIA fő irodai adminisztrátora vezet.
A Force India műveleti igazgatója, Otmar Szafnauer ugyanakkor az Autosport magazinnak adott nyilatkozatában rávilágított, a költségek csökkentése már csak azért sem könnyű feladat, mert azt leginkább szabálymódosításokon keresztül lehetne elérni, amik viszont ugyancsak többletköltséget jelentenek a csapatoknak.
„Az FIA által létrehozott munkacsoport mindenekelőtt próbálja megérteni, hogy mi növeli meg ilyen mértékben az F1-ben a költségeket. Például ilyenek maguk a szabályváltoztatások is. Tehát, ha ilyenekhez folyamodunk, a jövőben azt is nagyon átgondoltan kell megtennünk, hogy azok tényleg költségcsökkenést eredményezzenek. Az egyik lehetőség, hogy csökkentenék a szélcsatornában eltölthető időt. A vizsgálódás még jelenleg is tart, de az eredményeket még mindenképp a szezon kezdete előtt ismertetnie kell a munkacsoportnak” – mondta el Szafnauer, aki saját csapata, a Force India háza tájáról is beszámolt egy jó hírről.
Tudniillik, a silverstone-i székhelyű alakulat is csatlakozott az F1 Stratégiai Csoportjához, amelynek mostantól részt vehet a gyűlésein. „Még mindig csak egy hang leszünk a sok közül, de most már legalább ott vagyunk és véleményt formálhatunk mi is, megismerve a többiek álláspontját. Most már legalább nem vagyunk kívülállók, és tudni fogjuk, hogy egyáltalán miről beszélgetnek egymással a többiek” – mutatott rá a szakember, hogy egy nonszensz volt az eddigi helyzet, hiszen nyilván az összes csapatot ugyanaz az információmennyiség illetné meg az F1 jövőjét, illetve működtetését érintő kérdésekben.