Mióta tavaly áprilisban Stefano Domenicali csapatfőnököt menesztették, a Ferrari számottevő átszervező munkába kezdett, számos vezető és szakember távozott és érkezett, nem is beszélve pilótacseréjükről, amely az átigazolási piac legfontosabb mozgatója volt. Sergio Marchionne, aki ősz óta a cég elnöke, már számtalan nyilatkozatában kihangsúlyozta, vissza kell térniük az élmezőnybe, még ha ehhez szükség van a tömeges változtatásra is, habár legutóbb beismerte, az évad elején túlzott eredményességre még nem lehet számítani.
Marchionne a siker egyik kulcsának James Allison technikai igazgatót nevezte meg, a friss olasz sajtóhírek szerint pedig a szakember igazi nagyágyút kaphat maga mellé segítőnek. A Ferrari dolgaiban járatosan mozgó újságíró, Leo Turrini számolt be a hírről, hogy Rory Byrne lehet a szakember tanácsadója. „Igaz, hogy a briliáns dél-afrikai sosem vágta le magáról teljesen a köldökzsinórt, ám hogy ilyen közel fog állni Allisonhoz, egy jó jel” – írta blogján az újságíró.
A Benetton és Ferrari színeiben Rory Byrne tervezte mind a hét autót, amellyel Michael Schumacher világbajnoki címet nyert – a német első visszavonulása után ő is háttérbe húzódott, azóta a Scuderia műszaki tanácsadója. A Ferrari korábban ajánlatot tett a Red Bull műszaki zsenijének, Adrian Newey-nak, hogy magukhoz csábítsák a Red Bulltól 2015-ben. Ha valaki, Rory Byrne Newey kaliberéhez hasonlítható: 1992 és 2004 között csak általuk tervezett autó nyert világbajnoki címet az F1-ben.
Nem csak szakemberekből erősített komolyan az istálló jövőre, két olyan tesztpilótájuk is lesz, akik épphogy csak kikerültek az állandó mezőnyből. Jean-Eric Vergne és Esteban Gutierrez is beszéltek az előttük álló feladat súlyáról.