Az istálló nemrég bejelentette, hogy január 29-én fogja leleplezni 2015-ös autóját, a Honda-motoros MP4-30-at. A spanyol El Mundo Deportivo arról számolt be, hogy a bemutató előtt pályára viszik a konstrukciót, bejáratás és filmforgatás céljából. Ezzel kiszűrhetnek bizonyos alaphibákat, és a február 1-jén kezdődő jerezi teszten elkerülhetnék a kudarc megismétlődését, amely az Abu Dhabiban rendezett teszten esett meg a csapattal, ahol szoftverhibák miatt három nap során nem sikerült érdemi munkát elvégezniük.
A csapat egy szóvivője azonban úgy nyilatkozott a GMM hírügynökségnek, nincs tervben ez az önálló teszt. Így csupán Jerezben fog kiderülni, sikerült-e orvosolni az Abu Dhabiban fellépő hibákat.
Ugyancsak az El Mundo Deportivo állítja, a csapat valószínűleg nem köt szerződést névadó szponzorral 2015-ben sem, akárcsak tavaly. Sokat lehetett hallani arról, hogy Fernando Alonso miatt a spanyol Movistar távközlési cég csatlakozik az istállóhoz, a velük folyó tárgyalások azonban nem haladnak jól.
A McLaren korábbi versenyzője, John Watson, aki négy futamot nyert a csapattal, szkeptikus a visszatérő Honda gyors sikerét illetően. „Úgy érzem, kis időre lesz szükség ahhoz, hogy összeálljon a csomag, a McLaren pedig visszatérjen arra a Formula-1-es szintre, amelyet korábban élveztek. Most sokkal nehezebb, mint akkoriban, amikor dominánsak voltak, főleg azért, mert a tesztek korlátozását sok csapat megsínyli.”
„Ron Dennis saját szavaival élve, nem lesz könnyű út visszatérni a rajtrács elejére és újra dominálni. Úgy érzem, minimum két évre lesz szükségük a tartós győzelem bármiféle szintjéhez, és talán háromra a dominanciához” – lőtte be a lehetőségeket Watson, aki a gpupdate.net oldalnak nyilatkozott.