2015-ben mindössze kilenc együttes alkotja a mezőnyt, ráadásul a kisebb csapatok helyzete így is bizonytalan. A Williams az egyetlen a gyári háttérrel nem rendelkező istállók között, amely meg bír állni a lábán. Mégis épp a grove-i csapat műszaki főnöke, Pat Symonds volt az, aki éles szavakkal illette a sport aktuális helyzetét.
„Ez az üzleti modell nem működőképes, ha zűrzavarnak akarjuk hívni, hívjuk zűrzavarnak” – idézi szavait a gpupdate.net. „Mindenki vonakodik attól, hogy leüljenek, és megoldják. Nekem meggyőződésem, hogy nyíltnak kellene lennünk, enélkül viszont csak bajt okoznak, akik azon dolgoznak, hogy a saját pozíciójukat védjék.”
„Természetesen ez a munkájuk, nem fogja a Ferrari azt mondani, hogy ’túl sok pénzt kapunk, adunk nektek belőle’. Valószerűtlen lenne. Arra van szükségünk, hogy újrakezdjünk, de nem lesz változás, amíg a jelenlegi kereskedelmi szerződés nem jár le. Ne értsenek félre, nem meritokráciát akarok” – mondta a szakember, egy társadalmi formára utalva, amelyben nem a származás, hanem az érdemek határozzák meg a státuszt.
„Egyszerűen túlságosan előtérbe vannak helyezve azok, akik fent vannak. Azt mondják, a Formula-1-ben nehéz elöl lenni, de akkor hátul még nehezebb. Működtetnünk kell ezt az üzletet, de sajnos amit látunk, az alig működőképes. Tragédia, hogy két csapat eltűnt, másik három pedig csak szenved.”