DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Pontok gyűjtögetése az F1-be jutáshoz?

Az FIA a 18 éves korhatár mellett egy másik feltételhez is kötné a szuperlicensz kiadását: az újoncok pontokat gyűjtenének addigi eredményeik alapján. Verstappen a minimumhatár közelében sem lenne.

A Nemzetközi Automobil Szövetség a 17 éves Max Verstappen leigazolása kapcsán döntött úgy, hogy szigorít a Formula-1-be kerülés feltételein: csak 18 éves kortól, utcai jogosítvánnyal és a formaautós bajnokságokban szerzett minimális tapasztalattal és sikerekkel lehet majd 2016-tól szuperlicenszet szerezni.

Utóbbit pontozási rendszerrel oldanák meg: 40-et kellene összegyűjteni, hogy a versenyző a királykategóriába igazolhasson. Az F3-as Európa-bajnokság, a WEC LMP1 kategóriája, valamint az Indycar bajnoka pontosan ennyi pontszámot kapna. A GP2 első és második helye 50 és 40 egységet érne, a legértékesebb pedig a 2016-ban újrainduló Formula-2 széria lenne: itt a bajnok 60 egységet szerezne, és még a harmadik helyezett is megkapná a szükséges 40-et. Emellett minden versenyzőnek legalább kétéves tapasztalattal kell bírnia az utánpótlás-kategóriákban.



A GP3 bajnokaként viszont már senki sem kerülhetne az F1-be, ez a titulus csak 30 pontot érne – és egészen meglepő, hogy ugyanennyit kapna a Formula Renault 3.5 győztese is. Ez a sorozat eddig a GP2-vel volt egyenértékű, sőt az elmúlt években jobb ajánlólevélnek bizonyult a WSR bajnoki címe, mint azt Kevin Magnussen és Carlos Sainz Jr. szerződtetése bizonyítja. Ha az FIA tervezetét elfogadják, alaposan átrajzolódhat az utánpótlás-kategóriák térképe.

Max Verstappen idén harmadik lett az F3-as bajnokságban, ami az FIA rendszerében 20 pontot érne. Gyakorlatilag egyetlen kitételnek sem felel meg: 18 év alatti, egyetlen formaautós szezon áll mögötte, valamint jogosítványa sincsen. „Nem igazán izgat. Jó dolog utasnak lenni, amikor valaki más vezet. Amúgy sem szeretek utcai autót vezetni” – jegyezte meg csípős éllel az ifjú holland a finn Turun Sanomatnak.

FRISSÍTÉS:

Az FIA nyilvánosságra hozta a pontrendszert, amit az Autosport közölt (még ha néhány látható elírással is).

EasyCapture1_3

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: