A motorbefagyasztásról szóló szabályt módosították – egészen pontosan egy kiskaput játszottak ki –, amely alapján a gyártók nem csak február 28-ig fejleszthetnek, hanem a teljes szezon során: ez azonban csak a Mercedesre, Ferrarira és Renault-ra érvényes, a Hondára nem, mert az idei lesz első évük, ebben az esetben pedig a szabály pontosan kijelöli a február 28-i határidőt.
A hírek szerint a Stratégiai Csoport legutóbbi találkozóján Ron Dennis úgy fogalmazott, aggódik, hogy a szabály diszkriminálhatja a Hondát. Az új motorszállító egyik felső vezetője arról beszélt, a japán márka „dühös” a történtek miatt. A BBC szerint a McLaren-Honda jövő héten fog találkozni az FIA-val az ügyben.
Az F1-ről rendszeresen beszámoló nemzetközi sajtó kiemelten foglalkozott a Honda körül kialakult helyzetről, értékelésük vegyes. A brazil Globo arra számít, hogy Fernando Alonso és Jenson Button csak nézők lesznek az idei év során, nem elég, hogy a riválisok tapasztaltak velük szemben, még javulhatnak is a szezon folyamán. Az olasz Autosprint lap szerint a Honda előnye éppen az, hogy 2014 alatt végig fejleszthetett, ráadásul az ellenfelek szerepléséből is okulhattak – külön kiemelik a Mercedestől ismert kettéválasztott turbót.