DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A szakemberek távozása miatt gyengült a Lotus

Annyi kulcsfigura hagyta el a csapatot 2013 végén, hogy nem tudtak ütőképes autót összerakni. A rossz szezon alatt azonban rájöttek, hol kell javítani konstrukciójukon.

A Lotus technikai igazgatója, James Allison és az aerodinamikai főnök Dirk de Beer a Ferrarihoz távozott, és a személyzet más tagjai is váltottak, a helyükre azonban nem érkeztek hasonló kaliberű figurák. A maradó Alan Permane szerint ezért szereztek 2014-ben csupán három alkalommal pontot.

„Egészen zavart telünk volt legutóbb, és meglehetősen sok embert veszítettünk el, az aerodinamikai részleget pedig jelentősen átalakítottuk” – mondta a pálya menti feladatokért felelős igazgatóként ténykedő Permane az Autosport lapnak. „Minden tiszteletem Nické (Nick Chester, az új technikai igazgató), de James egy abszolút csapatvezér volt. James elvesztése nagy csapásként ért minket. Elveszítettük Dirket is, az aerodinamika vezetőjét, elveszítettük a CFD vezetőjét.”

James Allison 2014-ben már a Ferrarit erősítette


„Ők mind jók voltak. Nincs pótolhatatlan ember, de idő kell, amíg a helyettesek összeszoknak. Az előző aero részleg öt-hat évig dolgozott együtt, és jó dolgokat termeltek ki. Ha ez megszakad, a dolgok borulnak” – folytatta Permane, aki azt is elárulta, az E22 hibáit mért nem lehetett szezon közben orvosolni. „Három-négy terület tudja az autót gyorsabbá tenni, egyikük az aero. Ez pedig nem volt elég erős, nagyon nem. Tudtuk, miben van a hiba, és ez olyan volt, amin nem változtathattunk.”

„Módosítottunk rajta a 2015-ös autón, és már most nagyon jelentős javulást tapasztaltunk a szélcsatornában. Azt nem mondjuk, hogy legyőzzük majd a Mercedest és Red Bullt – azoknak a csapatoknak majd kétszer annyi emberük van, mint nekünk –, de abban biztosak vagyunk, hogy rendszeresen a Q3-ban szerepelünk majd, és dobogókért harcolunk” – zárt pozitív jóslattal a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: