A Mercedes már 2014 folyamán is 60-70 lóerő előnnyel rendelkezett a riválisokhoz, a Ferrarihoz és Renault-hoz képest, akik egy eltérő szabályértelmezést kihasználva elérték, hogy ne csak február végéig, hanem az egész 2015-ös szezon folyamán fejleszteni lehessen az erőforrásokon a korábban kijelölt határokon belül. Ez a gyakorlatban azt jelentheti, hogy a két gyártó csapatai a Spanyol Nagydíjig tavalyi motorokat használnak, aztán mutatkozik be a továbbfejlesztett változat.
„Nem adjuk fel” – mondta az orosz f1news.ru oldalnak Christian Horner, a Renault gyári alakulataként működő Red Bull főnöke. „De a lemaradásunk mértékéből kiindulva, és abból a tényből, hogy a Mercedes is fog fejleszteni, nehéz lesz 2015-ben jelentősen lefaragni a hátrányunkból. Ha hihetünk a pletykáknak, fennáll a kockázat, hogy a különbséget nemhogy ledolgozni nem sikerül, de még az eddigieknél is nagyobb lesz.”
Ezek a pletykák jelentek meg a német Auto Motor und Sportban is, akik azt állítják, a Mercedes brixworthi motorüzemében az eddigi dominancia tetejébe már 50 lóerős előrelépést sikerült találni.