Továbbra sem lehet tudni, hogy végződik majd a legújabb politikai állóháború az F1-ben, melynek középpontjában az erőforrások állnak: a hírek akár már holnapután megkezdődhet a hathengeres turbók száműzése az F1-ből, amihez Bernie Ecclestone-nak a Stratégiai Csoport hat csapatából négynek a szavazatára van szükség.
A Ferrari és a Renault korábban a motorfejlesztés befagyasztásáról szóló szabály enyhítését akarták kieszközölni a Mercedestől, ám mivel ez nem sikerült, radikálisabb lépések következhetnek. 2015-re ugyanis csak a Mercedes közreműködésével lehetett volna átírni a szabálykönyvet, 2016-ra viszont már elég az egyszerű többség...
A Sport Bild szerint a Mercedes, akikkel kapcsolatban az is felmerült, hogy nemes egyszerűséggel kiszállnak az F1-ből, ha ez az ügy számukra kedvezőtlen fordulatot vesz, hajlandó lenne a kompromisszumra: feláldozni előnyének egy részét cserébe azért, hogy az új erőforrások megmaradjanak a Formula-1-ben – ezeknek ugyanis sokkal nagyobb köze van az utcai autógyártás trendjeihez, mint a régi szívómotoroknak.
A megoldás úgy nézhet ki, hogy a Mercedes hibridrendszerét a többi gyártó rendelkezésére bocsátaná, azaz a saját turbómotor mellett minden gyár a stuttgartiak ERS-ét használná. Ezzel megtartható lenne a jelenlegi szabályozás, de mégsem kellene attól tartani, hogy hosszú éveken ét folytatódna a Mercedes dominanciája. A megoldás nem lenne teljes idegen az F1-től hiszen az elektromos vezérlőrendszert például a McLaren szállítja a csapatoknak.