19-ből 16 versenyt nyert meg idén a Mercedes párosa, ketten azonban hat alkalommal nulláztak, ezek közül csupán egyet nem technikai hiba okozott (Hamilton spái kiesését). A német Auto Motor und Sport egy listát is összeállított a technikai megbízhatóságról, itt a McLaren és Ferrari is megelőzte a Mercedest. A német konstruktőr a harmadik helyet így is megszerezte, a Red Bull előtt.
„Tizenkét hónappal ezelőtt úgy döntöttem, javítani kell a minőségellenőrzésen. De ez a folyamat nem egyik napról a másikra történik” – árulta el Paddy Lowe, a csapat technikai ügyvezető igazgatója, hogy már rég arra törekednek, változtassanak célba érési arányaikon.
„Nem jutott időnk arra, hogy változtassunk az összes procedúrán, amin kellett, mert a fő kihívás az volt, hogy az autót gyorsabbá tegyük. Amint sikerül, azután többet foglalkozhatsz a megbízhatósággal” – mondta Lowe, ezután árulta el, az említett lista élén álló egyik csapatra szeretnének hasonlítani. „A Ferrari ezt a lépést a Schumacher-korszakban tette meg. Még mindig nagyon magas szinten állnak.”
Lewis Hamilton a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egy filléres gumicső miatt esett ki, Kanadában a hibrid rendszer meghibásodása vezetett a fékek felforrósodásához. Rosberg autójában Silverstone-ban a sebességváltó, Szingapúrban a kormányban található kábelköteg, Abu Dhabiban pedig a hibrid rendszer hűtése ment tönkre.