Mivel a hétvége résztvevőinek száma 18-ről 20-ra emelkedett, az FIA versenybírói újfent módosítottak a kvalifikáció menetrendjén az arányosság érdekében.
Az továbbra is változatlan marad, hogy a döntő szakaszba, a Q3-ba a tíz leggyorsabb autó jut tovább, a Q1 és a Q2 viszont most egyaránt 5-5 búcsúzót fog hozni. A szezon nagyobb részében, amikor még a Marussia is jelen volt, hatan estek ki az első két szakaszban, majd ezt módosították Austinban és Interlagosban 4-re.
Ilyen 10-5-5-ös leosztást utoljára a 2009-es szezonzárón láthattunk, hiszen akkor állt legutóbb húsz autóból a mezőny.
Úgy tűnik azonban, hogy a Q1-es öt kiesőhely egyikére már bérelt helye van Romain Grosjeannak, akinek autójában a SkySports értesülései szerint a teljes hajtásláncot kicserélik a hétvégére, így a Lotus pilótája mindenképp a bokszutcából lesz kénytelen rajtolni, s ha Sebastian Vettel austini példáját követi, akkor nem fog különösebben törekedni a felesleges erős köridőre.