Mialatt a két bajba jutott kiscsapat egyike, a Marussia végleg bezárta kapuit, a Caterham továbbra sem adta fel azt a reményt, hogy eljusson az idei Abu Dhabi Nagydíjra. Az istálló élén álló csődbiztosok egy közösségi támogatási modellhez nyúltak, és ha a rajongók illetve érdeklődők egy hét leforgása alatt összegyűjtenek számukra 2,35 millió fontot, akkor a csapat ott lesz a szezonzárón - további jövőre viszont ezzel együtt is kérdéses maradna.
Ám Horner szerint nem etikus azt kérni a nézőktől, hogy szálljanak be egy istálló költségvetésébe, hiszen egyébként is fizetnek a sportért.
„Nem egyezek azzal az elgondolással, hogy a rajongók finanszírozzanak egy csapatot. A rajongók azért fizetnek, hogy a csapatok szórakoztassák őket, de a résztvevőket nem nekik kellene pénzelniük. Ez az egész ötlet téves, nem kellene az ilyet engedni” - jelentette ki a Red Bull csapatvezetője.
A Caterham nagyjából egy nap leforgása alatt a szükséges összeg 18 százalékát gyűjtötte össze, a befolyó pénzösszeg állása itt követhető folyamatosan figyelemmel. Egyébként nemrég a versenyzésbe visszatérni vágyó Brabham is a közösségi finanszírozás útját választotta, akik ha minden a terveik szerint halad, jövőre kezdenék meg Le Mans-i programjukat.
Horner szerint egyáltalán nem szép, hogy a kisebb istállók a közönség szeme láttára rendezik problémás ügyeiket, és ezzel már nem csak a pénzt kérő Caterhamre, hanem a bojkott lehetőségével játszadozó Force Indiára, Sauberre és Lotusra is céloz.
„Fontos, hogy a Formula-1 ne a nyilvánosság előtt teregesse ki a szennyest. A csapatoknak le kellene ülniük a kereskedelmi jogok tulajdonosával és a sport irányítótestületével, és átbeszélni a gondokat, valamint hogy hogyan teremthetnénk meg magunknak egy jobb környezetet a jövőben” - hangsúlyozta.