A Ferrarikra emlékeztető, jövő évi szabályokhoz alkalmazkodó orrt kipróbáló Grosjean 26 kört teljesített a délelőtti gyakorláson, a győztes időtől azonban 3,288 másodpercre elmaradt, és a 13. helyet elérő, „hagyományos”, dupla agyarú orrkúppal köröző Pastor Maldonadótól is majdnem egy másodpercet kapott. A teszt ennek ellenére meggyőzte a francia pilótát.
„Meglehetősen érdekes volt: kiegyensúlyozottabb néhány kanyarban, trükkösebb másokban. Úgy terveztük, hogy egy etapot fogunk teljesíteni vele, de kettőt csináltam, mivel úgy gondoltam, érdemes másodszor is kimenni, és megnézni, mi változott” – közölte tapasztalatait Grosjean az Autosporttal. „Tudtuk, hogy kisebb teljesítményt fogunk elérni vele az E22-n, de mindenképp tudni akartuk, hogy úgy reagál-e, ahogy gondoltuk, és a légmozgás rendben működik-e. Azt hiszem, a CFD, szélcsatorna és az én tapasztalataim mind egy irányba mutatnak, ami pozitív.”
A Lotus pilótája – aki nagy valószínűséggel jövőre is marad a csapatban – nem vesz könnyes búcsút a semmivel sem összetéveszthető agyartól. „Nem, nem vagyok szomorú. Még három verseny hátravan ezzel az autóval – aztán dobhatjuk ki a kukába! Sajnálom, de ez biztosan nem ez a kocsi, amit a nappalimban fogok mutogatni.”