Az erőviszonyok továbbra is a megszokottak: a Renault, Ferrari és Honda enyhítéseket akar a szezonok közti és közbeni motorfejlesztést illetően, míg a Mercedes ragaszkodik ahhoz, hogy minden maradjon a jelenlegi állapotban – azaz ne lehessen szezon közben változtatni, és a téli szünet alatt is csak kisebb mértékben. A Renault most amellett érvelt, okos tervezéssel megoldható, hogy a korlátozás enyhítése ne vezessen a kiadások jelentős mértékű emelkedéséhez – ugyanez a Ferrari álláspontja is.
„Ami a fejlesztést illeti, a motort amúgy is fejlesztik, ezért az emberek, számítógépek és próbapadok működni fognak” – kezdte Remi Taffin, a Renault vezető pályamérnöke. „Ezért ki kell mondani, a pénzünket, ami van, úgyis el fogjuk költeni, az eszközeinket pedig fel fogjuk használni. Ha valamely ponton bemutatunk egy fejlesztést, az igazából csak néhány plusz alkatrészről szól, de szerintem nem okoz rögtön nagy túlköltekezést.”
A szakember azonban figyelmeztetett az enyhítés veszélyeire is. „Ha az A tervet választjuk a szezon elejétől fogva, a B tervet pedig júliustól, az már sokba kerülhet, mert a költségek duplázódnak.”
Végül kiemelte, a Renault nagy erőkkel dolgozik 2015-ös erőforrásán, és akkor sem fognak visszavenni, ha lazítanak a szezon közben érvényes korlátozáson. „Továbbra is fejlesztünk, a kérdés pedig már csak az, hogyan ütemezzük azt, amit Melbourne-ben fogunk bemutatni. Nem vetettünk el semmit, amit az első versenyre terveztünk. Ami nem lehetséges Melbourne-ben, azt az év további részében fogjuk felhasználni.”