A Circuit of the Americas relatíve új pályának számít, mégis, a Pirellinél úgy vélik, hogy az elmúlt majd’ három év során rendeztek már annyi versenyt az austini aszfalton, hogy ne okozzon problémát a megfelelő tapadás megtalálása. A csapatok idén először kapják meg a közepes és a lágy keverékeket USA Nagydíjra, holott az első két itt rendezett versenyen a közepes és a kemény keveréket használhatták. Azért ezt a két gumit hozzák majd el, mert a Pirelli szerint jobban illenek a pálya változatos kialakításához.
„A közepes és a kemény keverékek két kiállást irányoznak elő, de az adataink megerősítésre várnak majd a szabadedzések után” – említette Paul Hembery, a gumigyártó motorsport-igazgatója. „Sok minden függ majd az időjárástól is. Habár a versenyt novemberben rendezik, meleg idő várható, így a gumikopás fontos faktor lesz a versenyen. Az előző két alkalommal az egy kiállásos stratégia volt a nyerő, így kíváncsiak leszünk, milyenek lesznek a viszonyok, ha megékezünk.” – tette hozzá.
A gyártó kiemelte előzetesében azt is, hogy a pálya változatossága teszi igazán nehézzé az Austinra történő felkészülést. A dombnak felfelé történő fékezéssel megspékelt egyes kanyar (ami egy hajtű is egyben), a Suzukához és Silverstone-hoz hasonló elnyújtott kanyarok, a derékszögű hajlatok (az utolsó szektorban) mind-mind nehezebbé teszik a megfelelő stratégia kidolgozását, de a nézők számára élvezetes verseny várható. További nehézségi faktor, hogy a hosszú egyenesekben haladva csökkenhet a gumik hőmérséklete, így a komolyabb fékezési pontokon (11-es, 12-es kanyar) több elfékezés várható, mint általában.