DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Gary Anderson szükségesnek tartja a sárga zászlós zónákat

A Jordan korábbi technikai igazgatója jelenleg az Autosport F1-es publicistájaként hasznosítja ismereteit, legutóbb a magazin internetes kiadásának olvasói kérdezték a Bianchi-balesettel kapcsolatban.

A portál olvasói rendszeresen felteszik kérdéseiket a szakembernek egy-egy adott témával kapcsolatban, a legutóbbi kérdez-felelekben legtöbben Anderson Bianchi-balesetről alkotott véleményére voltak kíváncsiak. Amikor az egyik olvasó megkérdezte, hogy szükségesnek tartja-e a sárga zászlós szakaszokat, így válaszolt: „Igen, igen, és igen. Hogy hogyan lehetne ezt elérni? A szabályalkotók helyében én már Oroszországban változtattam volna.”

Anderson két részre bontotta a kérdést: „Először is, kötelezővé tennék két sárga zászlós szakaszt is a meglévő egy helyett. A baleset helyszíne után ismét maradna a sárga egy szakaszon, az azonnali zöld helyett.” Jules Bianchi suzukai balesetével kapcsolatban sokan megkérdőjelezték, hogy a pályabírói posztnál miért lengettek zöld zászlót sárga helyett, de később nyilvánvalóvá vált, hogy a jelzés az azt követő szakaszra vonatkozott. Ilyenkor viszont számításba kell venni azt is, hogy a határok feszegetése miatt a pilóták a kelleténél hamarabb rálépnek a gázra, ami feltehetőleg szerepet játszott a francia szerencsétlen kicsúszásában is.

 



A második, Anderson által említett rész az autókra és a lassításra vonatkozott. „Bevezetném a sebességhatároló azonnali bekapcsolását minden sárga zászlós szakaszon. Amikor egy pilóta belép a veszélyes területre, csak meg kell nyomni a gombot a kormányon, és a sebesség máris biztonságos tartományba lép – én 100 km/h-t javasolnék. Ha a versenyző eléri a zöld zászlót, kikapcsolja a limitert, és folytathatja a versenyt. Ez azt is jelentené, hogy nincs arra kényszerítve, hogy egy kicsit gyorsabban menjen a kelleténél.”

Ami az esetleges és nem kizárható szabályáthágásokat illeti, a szakember erre is javasolt megoldást: „Ha a verseny utáni ellenőrzésen kiderült, hogy egy pilóta nem tartotta be a sebességhatárt, azonnali hatállyal ki kell zárni nem csak az adott versenyből, hanem a következőről is, holmi áthajtásos büntetések osztogatása nem elég.” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: