Miután a Pirelli bejelentette a szezon utolsó három versenyén használatos keverékeket, többen is kifogást emeltek a brazíliai gumiválasztás ellen. A leghangosabban Felipe Massa tiltakozott, aki attól tartott, hogy akár veszélyt is hordozhat a két legkeményebb keverék kiválasztása, hiszen az új, sima aszfalton problémás lehet azok felmelegítése, különösen hidegebb időben.
Az illetékes munkacsoport megvitatta a dolgot, és mivel a Pirelli javaslatát a csapatok egyhangúlag támogatta az összes istálló, az előző években használt kemény és a közepes helyett a közepes és lágy abroncsot viszik Brazíliába, éppúgy, mint a soron következő austini futamra.
Az olasz gyár sportigazgatója, Paul Hembery így nyilatkozott erről: „Mindig azt mondtuk, hogy nyitottak vagyunk bármilyen szükséges változtatásra. A pálya felújított aszfaltjának további elemzését követően arra jutottunk, hogy csekély a kockázata annak, hogy túlmelegszenek az abroncsok, így módosítottunk, amibe minden csapat beleegyezett.”