A venezuelai autójába a hatodik belsőégésű motort kellett behelyezni múlt héten, emiatt tízhelyes büntetést szabtak ki rá. Japánban ebből csak ötöt tudott leszolgálni – így indult az utolsó rajtkockából –, a maradék ötöt áthozta az Orosz Nagydíjra, Szocsiba. Szinte borítékolni lehetett, hogy ezúttal is a mezőny végéből kell startolnia, az E22-es megbízhatósága pedig gondoskodott arról, hogy ez így is történjen. Az időmérőn erőátviteli és sebességváltó-problémákkal kellett megbirkóznia, emiatt csak a 20. időt futotta meg - végül innen is rajtolhat, miután Max Chiltont is megbüntették.
„Számos gondunk volt ma, ezért kevés időt tölthettünk a pályán” – panaszkodott Maldonado, aki a délelőtti szabadedzést akkumulátor-problémák miatt egy az egyben kihagyta. „A pályán úgy tűnt, rendben van az autó, amikor pont nem volt semmi baja, csak éppen a sebességünk hiányzott. Holnap a rajtrács legvégéről indulunk, szóval nehéz feladat vár ránk.”
Romain Grosjean a 16. helyet szerezte meg, ő sem talált túl sok okot az elégedettségre. „A mai nap szenvedtünk a tapadás miatt, ez az autót nagyon nehezen kezelhetővé tette. Nagy kár, mivel a pályán remek érzés vezetni. A nyomvonal nem olyan nagy kihívás, mint azt néhány ponton gondoltuk, a 3-as kanyar például könnyű padlógázon. A sima felszín miatt lesz dolgunk a gumik felmelegítésével, ami csak jó pár kör után történik meg” – utalt a 28 éves francia arra a problémára, amely a holnapi futam kulcskérdése lehet.