DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Kvjat hazai versenyére készül

A szocsi pálya a 15., amelyet a német mérnök és F1-es pályatervező, Hermann Tilke tervezett, a vonalvezetés azokon a területeken kanyarog, amelyet az idei Téli Olimpia során már használtak.

A pálya 18 kanyart tartalmaz, nagyon gyors balkanyart követi a célegyenes. A pálya nagy része olyan, mintha amerikai utcai pálya lenne, magas kerítésekkel és két gyors résszel, amelyeket nem lehetne valódi egyeneseknek nevezni, ezeket lassú-közepes sebességű kanyarok zárnak le. Az új pályához beállítani az autót a Formula-1-es mérnökök évek során megszerzett tapasztalata és a különböző szimulációs programok elvégzése szükséges, így szükség van Jev és Danyiil szimulátorban végzett munkájára is. Miközben ez jó kiindulópontot jelent, soha nem elég ahhoz, hogy valódi képet kapjanak arról a csapatok, mire számíthatnak. Ez különösen igaz az idei évre, mivel az erőforrások nagyon összetettek, így kérdés, mennyire lesz könnyű újratölteni az energia-visszanyerő rendszereket és hogyan lehet használni az energiát.

A verseny műszaki részétől eltekintve, ez egy fontos futam lesz a Scuderia Toro Rosso számára, mivel a rajtrács egyetlen orosz pilótája náluk szerepel. A csapat mozgalmas és remélhetőleg sikeres hétvégére számít!


"Elérkezett hazai versenyem és az első Formula-1-es futam hazámban" - mondta el Kvjat. "Biztos vagyok benne, sok figyelem irányul majd rám, de készen állok erre és élvezi fogom, a szokásos munkám végzem: a legjobbat nyújtom. Tény, miután kiderült a csodálatos hír, hogy az Infiniti Red Bull Racingnél vezethetek a jövő évben, mindent megteszek a Scuderia Toro Rossóért, ez lesz az elsődleges célom a hétvégén és a hátralévő három versenyen. Nem tudok túl gyakran Oroszországban lenni, így nagyon izgatottan várom, hogy végre hazámban, orosz rajongók előtt versenyezzek. Biztos vagyok benne nagy és izgalmas esemény lesz. Ami a Szocsi pályát illeti, abból, amit a szimulátorban láttam, azt kell mondjam, közepes sebességű és lassú kanyarok találhatók itt, sokkal inkább stop-and-go természetű és kanyargós részek a meghatározók. Azt mondom, félig utcai pálya, amely kihívássá teszi a helyszínt. Van néhány erőt igénylő rész, de nem sok, így ez jól feküdhet autónknak. Üzenet a rajongóknak? Gyertek és támogassatok engem és a Scuderia Toro Rossót."





"Soha nem jártam még Oroszországban, szóval várom az utazást, mivel szeretek új országokat felfedezni" - tette hozzá Vergne. "A pálya érdekesnek tűik, utcai pálya benyomását kelti és ez azt jelenti, feküdhet autónknak. Új tapasztalat lesz mindenki számára, a mérnököknek kihívás, akik a péntek délelőttöt a beállításokkal töltik, a szimulátorban végzett munkára alapozva. Szóval a találgatásra kell alapozni, különösen amikor a közepes és lágy keverékű Pirelli abroncsok kopására gondolunk. Szeretek új pályát megtanulni és általában az első szabadedzés után felvesszük a sebességet és képesek vagyunk a hétvége további részében előrelépést elérni."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: