100 millió dollárt költött arra, hogy Aidában földet vásárolt és pályát faragjon a sziklákból. Annak érdekében, hogy a pálya költségeit fedezze, Tanaka a TI Sports Club tagjaitól tagdíjat kért, amely 100000 dollár volt, ez pedig egy életre szóló tagságot jelentett. Azért, hogy a tagok elégedettek legyenek klubházat és hoteleket épített a területen, valamint több garázst, ahol a tagok autóikat tárolhatták. Tanaka 350 tagot tudott összegyűjteni - leginkább magánemberektől állt a klub, de néhány vállalat is befektetett, így a Toyota és a Nissan is.
A pályát 1990 novemberében nyitották meg egy nagy ünnepség keretein belül, amelyre Stirling Moss is ellátogatott.
A legnagyobb probléma Aidával kapcsolatban az volt, hogy egyszerűen túl messze volt a civilizációtól ahhoz, hogy nagy közönséget vonzzon. Egy távoli, sűrű erdővel borított, hegyvidéki területen feküdt, 12 mérföldre a legközelebbi várostól. Hotel nagyon kevés volt a területen, a Formula-1-re látogatóknak 30-40 mérföldet kellett utazni. A legnagyobb japán város, Osaka 150 mérföldre, míg Tokió 500 mérföldre volt a pályától.
Tanaka álma az volt, hogy Formula-1-es versenyt rendezzen a pályán, ehhez a céljához segítséget is kapott, mert az Okayama Prefecture - a helyi kormányzat - szerette volna a turisták számára népszerűsíteni a helyszínt. Okayama abban bízott, hogy a versenyre ellátogató emberek megnézik a pagodákat, a szentélyeket és a kastélyokat.
A helyszínen két Csendes-Óceániai Nagydíjat rendeztek, az elsőt 1994-ben, melyet Michael Schumacher nyert, miután Ayrton Senna Williamsét Mika Häkkinen McLarenje az első kanyarban kitolta.
Az 1995-ös versenyt áprilisra tervezték, de januárban Japánt egy nagy földrengés rázta meg, melyben Kobe városa elpusztult és a helyi infrastruktúra és kommunikációs csatornák meghibásodtak, ezzel még nehezebbé vált a nézőknek a pálya elérése. A helyi hatóságok úgy látták, az utazási problémák a versenyre megoldódhatnak, de véleményük szerint nem lett volna korrekt dolog egy ilyen eseményt megrendezni, amikor Kobe környékén még folynak a mentési munkálatok. A versenyt októberre tették át és Schumacher újabb győzelmet aratott, mellyel megnyerte második világbajnoki címét és a Formula-1 legfiatalabb kétszeres világbajnoka lett.
Miután Tanaka célját elérte és sok pénzt elköltött, az okayamai politikusok úgy döntöttek, a kísérletezés nem folytatható tovább.
A pályát 2005. január 1-jén átnevezték Okayama International Circuit-re.
2008. október 26-án a pályán rendezték a Formula V6 Ãzsia és túraautó bajnokság versenyeit. A WTCC futam volt az első, FIA égisze alatt működő bajnoki verseny, amelyet 1995 óta a pályán rendeztek. Azonban 2010 június 21-én bejelentették, hogy a suzukai pálya ad otthont a 2011-es versenynek, így a WTCC mezőnye is hátat fordított a pályának.