DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda
F1

Klien: Az AutoGP-ét komolyan kell venni

A Jaguar és a Red Bull egykori pilótája, az AutoGP-ét is kipróbáló Christian Klien szerint Romain Grosjean 201a-es bajnoki címe és Kimya Sato legutóbbi F1-es tesztjét követően a Formula-1-be készülő pilótáknak is egyre komolyabban számításba kell venniük az AutoGP sorozatot.


Klien szerint a jelenleg az AutoGP-ben szereplő autók az egyik legjobb visszajelzést adják az autósportok magasabb kategóriái felé készülő fiatal pilóták számára.

"Az AutoGP versenyképes sorozat" - nyilatkozta Klien. "Még nem térképeztem fel a bajnokság teljes képét, de az autók nagyon erősek, a tapadás szintje pedig magas. Az autók tekintetében a legnagyobb nehézség, hogy nincsen bennük szervokormány, az utolsó alkalom pedig, hogy egy szervó nélküli versenyautót vezettem még 2003-ban a Formula-3 Euro sorozatba volt! Így pedig nagyon más visszajelzést kapsz az autótól, mert minden nagyon nehéznek érződik és nehezebb precízen irányítani az autót, de nagyon szórakoztató így vezetni"Úgy vélem azonban, hogy a futamoknak hosszabbaknak kellene lenniük, mert amikor az F1-ben vezetsz, akkor neked hosszabb ideig meg kell őrizned a koncentrációdat, és ez fizikálisan is nehezebb, de az AutoGP határozottan segít felkészülni a Formula-1-re."

A sorozat népszerűsége pedig egyre nagyobb, az AutoGP két legutóbbi bajnoka, Kevin Ceccon és Adrian Quaife-Hobbs jelenleg a GP2-ben versenyez, míg a sorozatban olyan egykori Formula-1-es pilóták is megfordultak, mint Giorgio Pantano és Antonio Pizzonia, jelenleg pedig Narain Karthikeyan versenyez a bajnokságban, legutóbb pedig Kimya Sato tesztelhetett Silverstone-ban a Sauber istállónál. "Ez egész tapasztalat szenzációs volt" - nyilatkozta Sato az F1-es tesztről. "Miden más, egy új világ az előző tapasztalataimmal összehasonlítva. A pilóta szemszögéből a fékezés és a kanyarsebesség hihetetlen. És fizikálisan is nagyon, de nagyon nagy kihívás."

Sato szerint azonban az AutoGP pontosan erre a kihívásra készíti fel a pilótákat. "Az AutoGP volt az első nagy teljesítményű autó, amit vezettem, és határozottan áthidalja az F3 és az F1 között lévő szakadékot. A szervokormány hiánya nagyobb fizikai igénybevételre készít fel, mert egy F1-es autót könnyebb vezetni."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: