DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

Az összeomlás szélén a Sauber?

Német lapértesülések szerint annyira rossz helyzetben van a Sauber, hogy minden szalmaszálba, még egy esetleges állami támogatásba is megpróbál belekapaszkodni.

A nürburgringi paddockban a csapat német pilótája, Nico Hülkenberg elárulta, hogy a csapat vezetője, Monisha Kaltenborn azért nincs jelen a Német Nagydíjon, mert "jelenleg is a megoldáson dolgozik. Ő megnyugtatott, hogy nagyon komolyan dolgozik ezen és ennél többet nem tudok mondani" - nyilatkozta Hülkenberg.

A német Speed Week értesülései szerint Kaltenborn azért hagyta ki a Német Nagydíjat, mert a csapat központjában, Hinwilben a svájci kormány küldöttségét fogadja. A svájci sportminiszter, Ueli Maurer meg is erősítette a lapnak, hogy tárgyalnak a csapattal, mert "a Sauber az egyik legfontosabb high-tech válallat Svájcban".

A Speed Week szerint azonban a svájci kormány biztosan nem fog mentőövet dobni a fuldokló Saubernek. A pletykák szerint a csapat másik titkos reménysége, Nicolas Todt. A német lap értesülései szerint Peter Sauber és Nicolas Todt apja, az FIA jelenlegi elnöke Jean Todt közötti szoros barátságot arra szeretné felhasználni a csapat, hogy Nicolas Todt, aki Felipe Massa, Pastor Maldonado és Jules Bianchi karrierjét is egyengeti az F1-ben, illetve a GP2-ben tevékenykedő ART istálló tulajdonosa is egyben, vásárolja fel a Sauber istállót.



Sauber közben állítólag az orosz gázóriással, a Gazprommal is tárgyal egy szponzori szerződésről. A svájci Blick szerint azonban a csapat megmentője egy másik orosz milliárdos, az angol Chelsea futball klub tulajdonosa, Roman Abramovich lehet. A lap veterán újságírója, Roger Benoit szerint jelenleg mindössze egyetlen egy soványka csekk lehet a Sauber fejvesztett kapkodásának az eredménye, ami a Silverstone-i teszten a csapatnál lehetőséghez jutó japán AutoGP-s pilótától, Kimiya Satótól érkezhet. Benoit értesülései szerint ugyanis a 23 éves japán pilóta szponzorai 250 000 eurót hajlandóak fizetni azért, hogy Sato egy napra beüljön a Sauber idei C32-es versenyautójába.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: