Korábbi versenyző: #53 - Alexander Rossi
Adatok
Teljes név: Alexander Rossi
Születés: 1991. szeptember 25, Nevada City (Kalifornia, Egyesült Államok)
Nemzetiség: amerikai
Magasság: 186 cm
Súly: 70 kg
Utolsó csapat: Manor
Utolsó csapattárs: Will Stevens
F1-es rajtszám: 53
Családi állapot: nőtlen
Weboldal: https://www.alexanderrossi.com
Facebook: https://www.facebook.com/AlexanderRossiOfficial
Twitter: https://twitter.com/AlexanderRossi
Instagram: https://instagram.com/alexrossi16
F1-es karrier
Bemutatkozás: 2015, Szingapúri Nagydíj
Eddigi utolsó futam: 2015, Brazil Nagydíj
Csapatai: Manor
Legjobb eredmény: 12. hely (2015, USA Nagydíj)
Legjobb rajthely: 16. (2015, Mexikói Nagydíj)
Legjobb bajnoki helyezés: 20. (2015, Manor)
| Év | Csapat | Futam | Győzelem | Dobogó | Pole | L. kör | Pontszerzés | Pont | Hely |
| 2012 | Caterham | tesztpilóta | |||||||
| 2013 | Caterham | tesztpilóta | |||||||
| 2014 | Caterham | tesztpilóta | |||||||
| Marussia | tesztpilóta | ||||||||
|
2015 |
Manor |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
20. |
Mérleg a csapattársak ellen
|
|
Év |
Nagydíj |
Győzelem |
Dobogó |
Pole |
Pontszerzés |
Pont |
|
Stevens |
2015 |
5 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
|
ÖSSZESEN |
5 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
|
A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.
Idézetek
"Egyedül az oválok miatt nem érdekel az IndyCar. Ha újra utcai és épített pályákon lenne a versenyek nagy része, akkor persze megfontolnám." /Rossi három évvel a 100. Indy 500 megnyerése előtt/
A Formula-1 előtt és után
| 2005 | Skip Barber Western | Skip Barber | 2 | 0 | ? | 0 | 29. |
| 2006 | Skip Barber National | Skip Barber | 14 | 3 | 2 | 4 | 3. |
| 2006 | Skip Barber Western | Skip Barber | 10 | 8 | 11 | 10 | 1. |
| 2006 | Formula TR 1600 Pro | Odyssey | 11 | 4 | 5 | 6 | 7. |
| 2007 | Formula BMW Americas | Team Apex | 14 | 3 | 1 | 5 | 3. |
| 2007 | Formula BMW Döntő | EuroInternational | 1 | 0 | 0 | 0 | - |
| 2008 | Formula BMW Americas | EuroInternational | 15 | 10 | 10 | 11 | 1. |
| 2008 | Formula BMW Európa | 2 | 0 | 0 | 0 | - | |
| 2008 | Formula BMW Döntő | 1 | 1 | 0 | 1 | 1. | |
| 2009 | Int. Formula Master | Hitech / ISR | 16 | 3 | 0 | 5 | 4. |
| 2009–10 | GP2 Ázsia | MalaysiaQi | 8 | 0 | 0 | 0 | 9. |
| 2010 | GP3 | ART Grand Prix | 14 | 2 | 2 | 5 | 4. |
| 2010 | WSR | ISR Racing | 1 | 0 | 0 | 0 | - |
| 2011 | WSR | Fortec Motorsport | 17 | 2 | 0 | 5 | 3. |
| 2012 | WSR | Arden Caterham | 17 | 0 | 0 | 1 | 11. |
| 2013 | GP2 | Caterham | 20 | 1 | 1 | 4 | 9. |
| 2013 | Le Mans-i 24 órás | Greaves Motorsport | 1 | 0 | 0 | 0 | 10. |
| 2014 | GP2 | Caterham / Campos | 12 | 0 | 0 | 0 | 21. |
| 2015 | GP2 | Racing Engineering | 22 | 3 | 1 | 7 | 2. |
| 2016 | IndyCar | Andretti-Herta | 16 | 1 | 0 | 1 | 11. |
A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.
Érdekességek
A valaha volt legfiatalabbként, még 15. születésnapja előtt futamot nyert a Skip Barber National sorozatban.
A soha rajthoz nem álló USF1 istálló tesztpilótaként alkalmazta volna Rossit, ám a csapat idő előtt csődbe ment.
Ekkorra már túl volt első F1-es tesztjén: egy 2009-es BMW-t próbálhatott ki a fiatal versenyzők gyakorlásán.
2016-ban az IndyCarban folytatta karrierjét, s általános megdöbbenést keltve megnyerte a 100. Indy 500-at.