Bő egy hete beszélt arról Calvin Lo, hogy asztalon van egy F1-es csapat alapításának a terve, de az sem kizárt, hogy egy meglévő alakulatot venne meg. Az RE Lee International vezérigazgatója 2026-ot tűzte ki célul, most pedig arról is beszélt, miért szereti ennyire a sportágat.
„Igazából fogalmam sem volt az autóversenyekről, vagy a Formula-1-ről, csak a makaói futamokat néztük otthon. Aztán emlékszem, amikor Szingapúrban voltam, egy üzleti úton, véletlenül bekapcsoltam a tévét, és elkezdtem nézni. Mindenki azt mondta, hogy ez a Schumacher elképesztő, én pedig egyszerűen rákattantam. Az F1-ről sokan tartják, hogy csak köröznek a pályán, de valójában sok múlik a stratégián, a csapatmunkán, nem csak egy versenyző csinál mindent. Szóval ez ragadott meg” – mesélte a PlanetF1-nek.
A Hong-Kong-i üzletember 1,7 milliárd dolláros vagyont halmozott fel karrierje során, és egy hatalmas cégért felel. Mivel testközelből tapasztalhatta meg, ahogyan az F1 fokozatosan egyre népszerűbbé vált Ázsiában, így véleménye szerint itt az ideje, hogy beszálljon a versenyzésbe.
„Azt hiszem, joggal mondhatjuk, hogy a legtöbb fiú miközben felnő, megszereti az autókat. Miután körülbelül 20 éven át figyeltem, láttam az autók fejlődését, a technológiát, a szabályokat, most úgy érzem, Ázsia többet F1-et szeretne látni. Elég csak az előfizetők számát megtekinteni, egyértelmű, mekkora is ez a piac. A tortából mindenki nagyobb szeletet vehet ki magának, ha új játékosok érkeznek nem igaz? Ha megkavarjuk a dolgokat, az mindenkinek jót tehet. Nem azért mennénk, hogy a bokszutcában készítsünk fényképeket, hanem komoly befektetésként tekintenénk erre. Hajlandónak kell lenned arra, hogy legalább néhány évre elkötelezd magad, mert csak az öt évbe telik, hogy ez anyagi hasznos termeljen” – tekintette át a helyzetüket.
Nincs tervben a saját motor
Lo igyekszik reálisan nézni a dolgokat, azt pedig tudja, hogy akár vesz egy csapatot, akár sajátot alapít, a legtöbb értelme annak van, ha Európában lesz a székhelyük, a saját erőforrásban pedig egyelőre még nem gondolkodnának.
„A költséghatékonyság miatt Európában kellene lennünk, mert ott vannak a legjobb mérnökök és a futamok többsége. Egy csapatnak ott a helye. Van néhány barátom, akik értenek a motorokhoz, és ez a téma is előjött nálunk nemrégiben. Természetesen vannak terveink és miért ne menne a dolog? Viszont ott van ennek a technológiai oldala, ami hosszú távú munkát kíván. 2026-ra saját motort készíteni lehetetlen. A nagyok évek óta motorokat gyártanak, így jár nekik a tisztelet. Ezt nem lehet egyik napról a másikra megcsinálni” – mondta Lo.
Schumacher is képbe kerülhet
Az interjú során az is felmerült, kit igazolna le szívesen, az üzletember pedig Mick Schumachert emelte ki. A német versenyző jelenleg ülés nélkül maradt, így 2023-ban biztosan nem látjuk a rajtrácson.
„Mick mindenkinek nagy értéket jelentene. A példaképem Michael Schumacher volt, most pedig itt van a fia, akinek gyerekkora óta megvan az a bizonyos gondolkodásmódja és edzés munkája. Lehet, hogy nagyon pechje volt az elmúlt szezonokban, de amit hallottam róla, egy kiváló ember és egy elképesztő versenyző. Marketing tekintetében is hihetetlenül sokat jelentene, hiszen a piacképessége is hatalmas és egy kommunikatív alkat. Egy fiú, aki Schumacheren nőtt fel, a fia pedig neki vezetne. Ez maga lenne a mennyország!” – tette hozzá.