DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Egyéb

Menetpróba - Lexus UX300e

A távol-keleti prémiumgyártó is beállt a sorba és elkészítette az első teljesen elektromos járművét, amely természetesen szabadidő-autó, és az sem kérdés, hogy hozza a konkurencia számait.

Az iparág óvatossága teljesen érthető a tisztán elektromos hajtás alkalmazása terén, így a többség még mindig a hagyományos hajtásláncú járműveit alakítja elektromossá. Ezzel tulajdonképpen minden fogyasztói igényt ki tudnak elégíteni, miközben viszonylag olcsó marad a gyártás. A megoldásnak persze akadnak hátulütői is a direkt elektromosnak tervezett autókkal szemben, de amíg anyagilag így éri meg, marad a „hibrid” konstrukció.

lexus-ux300e-1



A mérleg másik oldalán persze az áll, hogy az UX-nél a legolcsóbb hibrid és a belépő szintű zöld verzió között ötmillió forint az árkülönbség.

Az UX-ben az elektromos hajtás elviekben 305 kilométeres hatótávot biztosít, ez azonban a gyakorlatban legfeljebb 250-270 km, rendszeresen sietve, autópályázva pedig inkább 200. A hatótáv tovább szűkíti a felhasználók körét, mert ezekkel a paraméterekkel leginkább városi és elővárosi használatra alkalmas az UX300e. A fogyasztása ugyanakkor abszolút elfogadható. Nálunk a legjobb érték 15,5 kWh/100 km volt.

lexus-ux300e-3

Kompakt, prémium szabadidő-autóról beszélünk, amellyel az üzletasszonyokat és a tehetősebb fiatalokat célozzák meg

A márka nem hazudtolja meg önmagát: a fülkében tökéletes a csend. Erről a teljes alsó burkolat, az elsőrangú hangszigetelés és számtalan más apró trükk gondoskodik.

A Lexus SUV külsején és belsején nem látszik, hogy a járművet elektronok mozgatják. Ezért a műszerfalon sem változtattak, megmaradtak az árnyékolókra tervezett kis szarvacskák, amelyekkel például a menetprogramok között lehet váltani.

Az ülések fehér/kék kárpitozása szemet gyönyörködtető, a világos színű bőr hátránya, hogy odafigyelést és rendszeres ápolást igényel. Az első ülések közé került, kétfelé nyíló tároló nagyon okos megoldás. Jó a fülke USB csatlakoztatási lehetőségekkel való ellátottsága is, és vezeték-nélküli telefontöltő szintén akad.

lexus-ux300e-2

Az UX összeszerelési minősége kiváló, ami párosul a japános otthonossággal. Ezekbe olyan dolog is beletartozik, mint a járó ablaktörlő megállítása, amikor kinyitjuk az ajtót. Így a víz, nem fröcsköli le a vezetőt

A csomagtartó mérete a hibridhez képest megnőtt. A raktér 367 literes mérete átlagosnak mondható, az elöl dolgozó motor felett-körül viszont nem alakítottak ki csomagtartót. A növekedés a hátsó ülések és a padlólemez alatt található 288 cellás akkucsomagnak köszönhető. A telepek tartósságáról és az egyszerűségről a levegős hűtő/fűtő rendszer gondoskodik. A legkisebb Lexus hozza a márkatársakra jellemző finom vezetési élményt. Az autó dinamikája átlagos, a visszatöltés mértéke állítható, kis odafigyeléssel egy pedállal is lehet vele közlekedni.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4495/1840/1540 mm

Motor: villanymotor, 204 LE, 300 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,5 s

Ár: 25 770 000 Ft (alapár: 20 888 000 Ft)

Tesztautó: Toyota Central Europe Hungary

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: