A Mitsubishi 2016 óta tagja a Renault–Nissan csoportnak. A vásárlást követően nagyot változott a világ a háromgyémántos márkánál. A tölthető hibridek úttörőjének önállósága sokat csorbult, a jövőt a meglévő alapokra készített járművek jelentik. Az ebben a szellemben létrejött autók első képviselője a nemsokára debütáló új Outlander. Ezt követi a Renault-alapokon nyugvó kisautó és egy kompakt SUV is. Ezzel Európában biztosítva lesz a márka jövője, és a világ más részein is jobban fellendülnek majd az eladások.
Nem szabad azonban csak a jövőről beszélnünk, amikor a szerkesztőségünknél a jelen különlegessége vendégeskedik. A háromgyémántos márka technológiai előnyét jól mutatja az Eclipse Cross PHEV. A valamivel 40 kilométer fölötti elektromos hatótávot teljesíteni képes autó 4 x 4-es hajtású és visszatöltésének ereje több fokozatban állítható. Ezt a kormány mögötti fülekkel lehet szabályozni. A legerősebbre állítva egypedálos módban is lehet vele közlekedni. Ha kifogyott az energia az akkuból, akkor öntöltő hibridként használható. Ebben a módban a körülményektől függően 6-7 literes fogyasztást produkál. Az előbb említett paraméterek becsülendők, mert jónéhány friss fejlesztésű modell nem tud olyanokat, mint a Mitsubishi.
Az Eclipse Cross 2017-ben került piacra, ez az autó külsején alig vehető észre, bár a központi kijelző átlagos tudása és a hagyományos órákat tartalmazó műszerfal mutatja, hogy nem a legfrissebb típus. A gombokkal és forgókapcsolókkal könnyen és minimális odafigyeléssel kezelhető a klímaállítás: ezt a megoldást a sok érintőképernyős kínlódás és figyelemrablás után már igen nagyra értékeljük.
Az utastérben kényelmes bőrülések találhatók, de az elsőknek csekély az oldaltartása. A raktér mérete 328 literes, az elfektetett hátsó sor esetében ez 1108 literre növekszik.
A tesztautónk egyetlen hátránya a magas felszereltséggel járó emelt vételár. Ez az az árszint, ami behatol a 400 kilométeres hatótávú elektromos autók sávjába, de igencsak gondolkodóba ejti a vásárlót. Az elhúzható napfénytető és társai a komfortérzetet persze komolyan javítják, szerényebb felszereltséggel viszont jobb vétel a Mitsubishi utolsó, teljesen saját fejlesztésű modellje.
Műszaki adatok
Hossz/szél./mag.: 4545/1805/1685 mm
Motor: 2360 cm3 + 2 villanymotor, 188 LE, 195 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s
Ár: 17 900 000 Ft (alapár: 16 390 000 Ft)
Tesztautó: MM Import Kft.