A hondás külsejű és belül minimalista stílusjegyekkel operáló Jazz megalapozta a szinte ugyanerre a technikára épülő HR-V érkezését. Anno nehezen emésztette meg a piac a csak hibridként árult, de jól felszerelt kiskocsi magas alapárát. Mára az autóárak hozzáemelkedtek… Hasonló a helyzet a kompakt szabadidő-autóval. Az olcsóbb, csak benzinmotoros belépő modellt nélkülöző választék az európai szabályozásoknak köszönhető.
Az egyterű Jazzben használt műszaki megoldások több helyen is visszaköszönnek a HR-V-ből. A hibrid akkuja a csomagtartóba került, az üzemanyagtank pedig az első ülés alá. Így még nagyobb a tér a felhajtott hátsó ülések helyén (Magic Seat) és szédületes a lábtér hátul. A felépítés hátránya, hogy az első ülést nem lehet egy bizonyos szintnél lejjebb engedni, ami a 185 cm felettieket zavarhatja. Ennél fájóbb, hogy a raktér 319 literesre csökkent. A drága ár mellett ez a két fő hibája a rendkívül hangulatos konstrukciónak.
A belső hozza a nyugis, kissé minimalistába hajló hangulatot, ami igen jó stílussal, anyagminőséggel, színekkel és kidolgozással párosul. A kijelzők terén a Honda végre szakított a múlttal és át tudott lépni a saját árnyékán. Ennek köszönhetően egész jól használható a központi kijelző, gyors a rendszer és éles a tolatókamera képe. A kormány mögötti műszer hibrid, mert tartalmaz mutatós órát és egy kisebb kijelzőt is. A jövő ezen a téren csak jót tartogat, mert együttműködik a Honda a Sonyval, ami sok jót ígér a képernyők, érzékelők és a szórakoztatás terén.
A hibrid technika annyiban változott a Jazzben használthoz képest, hogy itt már 131 lóerővel és 253 Nm-rel lehet gazdálkodni. Az látszik, hogy a városi használat volt a tervezőknél a fókuszban, mert ebben a környezetben könnyen lehet 5 literes fogyasztást produkálni. Nem az autópálya a HR-V terepe, mert a tömeg (1380 kg) és a nagyobb homlokfelület megemeli az étvágyat. Ekkor a direktben hajtó benzinmotor 7–8 liter benzint is képes elfogyasztani. A rendszer egyébként jól hangolt, simán vált a kétféle hajtásmód között. A városban történő nyugis vezetéshez nagymértékben hozzájárul a két villanymotorral működő hibrid technika.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4340/1790/1582 mm
Motor: 1498 cm3 + 2 villanymotor, 131 LE/253 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s
Ár: 12 957 700 Ft (alapár: 10 399 000 Ft)
Tesztautó: Honda Motor Hungary