A koreai gyártók évek óta gyors tempóban fejlődnek, és minden területen szorongatják a konkurenseket. Az elektromos autóknál ez a trend csak erősödik. Példának vehetjük az idei Év autója választás győztesét és második helyezettjét (Kia EV6/Hyundai Ioniq 5), de nem feltétlenül kell ilyen különlegességekre vadásznunk, elég, ha benyitunk egy márkakereskedésbe.
Tesztautónkban kipróbált technika bukkan fel, ami megtalálható a Niro PHEV-ben és az XCeedben is. A környezet óvásának egyetlen hátránya a csökkenő raktér: ahogy zöldül az autó, úgy tűnnek el a literek. A lágyhibrid 512 liternyi poggyászhellyel hódít, a 8,9 kWh-s akku esetünkben 437 literes teret eredményez, miközben az átlagos motorral szerelt modellbe 625 liternyi helyre lehet pakolni.
A technika hibrid része hatsebességes dupla-tengelykapcsolós váltóból és villanymotorból áll. Ezek remek összhangban dolgoznak a szívó 1,6-os benzinmotorral. Sportos menetteljesítményekre nem kell számítani, a rendszert a takarékosságra hangolták. Nagy pluszpont viszont, hogy erős gázadásra nincs felpörgő motor és alig gyorsuló autó.
Az 50 kilométeres elektromos hatótáv tartható, így használva a 2–2,5–3 literes fogyasztás nem csak álom. Hibridként is jól működik a modell, ilyen esetben 5–6 literes átlaggal érdemes számolni. A benzinszámla nagysága leginkább persze a jobb lábtól függ. Aki félszáz kilométeres távon ingázik vagy sokat közlekedik városban – és tudja otthon tölteni –, annak a tesztautó jó fegyver a benzin árának emelése ellen.
A Ceed kombi beltere megegyezik a korábban tesztelt kevésbé zöld verziókkal. A fülkét jó anyagok és remek kidolgozás jellemzi. A 10,25 colos központi képernyő kicsit lassan tölt be induláskor, de a menürendszer átlátható és könnyen kezelhető. A műszerek a mai trendektől eltérően még mutatósak, ez pedig üdítő látvány.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4605/1800/1465 mm
Motor: 1580 cm3 + villanymotor, 141 LE/265 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 10 s
Ár: 11 449 000 Ft (alapár: 10 349 000 Ft)
Tesztautó: Kia Motors Hungary