A Polo jelenlegi verziója 2017-ben került piacra. A megjelenésekor nagyot durrantott azzal, hogy 351 literes csomagtartóját az elfektetett hátsó ülésekkel 1125 literesre lehetett növelni. A 2584 mm tengelytávnak köszönhetően a hátsó lábtér is igen meggyőző. Az aktuális Polo méretét azzal lehet a legjobban érzékeltetni, hogy a Golf IV csomagtartója 330/1155 literes… A tágas utastér mellett a német kisautó másik előnye a minőségi belső.
A bemutató óta sokat változott a világ: eltűnt a dízel, a motorválaszték felénk lecsökkent az egyliteres 95 és 110 lóerős verziójára. Tesztautónk este is kitűnik a tömegből, mert a remek fényerőt produkáló IQ Light LED Matrix fényszórókat már fénycsík köti össze. A ráncfelvarrás észrevehető még a hátsó lámpákon is.
Az utastéren jól látszik, hogy 2022-t írunk: a sofőr előtt 9,25 colos síkképernyő található, amin lehet váltogatni a megjelenéseket. Utazáskor nagyon praktikus az egész felületet kitöltő navigációs nézet. A műszerfal közepén található érintőkijelző 10,25 colos, amit könnyű kezelni. Megnyugtató, hogy a klímapanel megmaradt, az már kevésbé, hogy az érintőgombokkal körülményesen állítható. Az anyagminőség és az összeszerelés színvonala változatlanul a kategória legjobbja.
A tesztautó árára nemcsak a forint gyengülése és a gyártási költségek elszabadulása volt hatással, hanem az extrák is. A legnagyobb képernyők mellett számos vezetési segédet és dupla-tengelykapcsolós váltót találni. Ezek közül nem működött mindegyik olyan finoman, mint vártuk, a sávtartó például szinte visszarántja az autót a helyére. A körülményekhez alkalmazkodó sebességtartó viszont elsőrangúan tette a dolgát. A 110 lóerő megfelelő dinamikát biztosít, sportmódban jól kipörgeti a motort és gyorsan kapcsolt vissza a váltó.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4074/1751/1436 mm
Motor: 999 cm3, 110 LE, 200 Nm/1750–2500
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,4 s
Ár: 7 289 080 Ft (alapár: 6 557 000 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária